אריאל זילבר - הבטחה - זאפה הרצליה ספטמבר 2024

"לא האמנתי שהוא יתחבר לזה בהתחשב בדעותיו": אריאל זילבר מפתיע

תומר מלין הגיע להופעה של הזמר הוותיק יחד עם בנו בן התשע • כשביקש מזילבר לבצע את השיר "הבטחה", שאותו לא ביצע כ-40 שנה, זכה להפתעה משמחת ומחווה מרגשת • "ההופעה הייתה מלאה בחילונים כמונו"

[object Object]

כשתומר מלין הגיע לאחרונה להופעה של אריאל זילבר בזאפה הרצליה יחד עם בנו אורי בן התשע, הוא ביקש מהזמר הוותיק אריאל זילבר לבצע שיר שלא ביצע 40 שנה. השיר "הבטחה" ("אנחנו מבטיחים, להיות יותר פתוחים"), שיר מפסטיגל 1984, שכתב אהוד מנור וזילבר הלחין, שמדבר על התפקיד של הילדים והילדות לשאול שאלות נוקבות ולבנות כאן עולם יפה יותר- לא לוותר, לא להתייאש, לא להפסיק לחלום ותמיד למצוא דרכים להיות יותר פתוחים.

למרבה הפתעתו, זילבר לא רק שהסכים, אלא אף הזמין את הילד לשיר יחד איתו על הבמה, ושינה שורה בשיר: "וכל ישראל - כולם אחים", כדי להמחיש את החשיבות של קירוב לבבות בעם, במיוחד בתקופה הקשה הזאת.

אריאל זילבר בזאפה הרצליה, צילום: תומר מלין

"לפני ההופעה אורי ואני פנינו לאריאל וביקשנו ממנו לבצע שיר שהוא לא ביצע כבר 40 שנה: את השיר 'הבטחה'. הוא אקטואלי במיוחד למצב הנוכחי, בהתחשב בצורך בתקומה ובנייה מחדש של הרבה דברים שנשברו. כשפנינו אליו בנושא לפני ההופעה, חשבתי שהוא לא יתחבר לבקשה שלי בהתחשב בדעותיו, אבל להפתעתנו, למרות שאריאל לא ביצע את השיר הזה מעולם בהופעות, לא רק שהוא הסכים לבקשה, אלא גם הזמין את אורי לשיר איתו", מספר תומר ל"ישראל היום".

"ההופעה הייתה מלאה בחילונים כמונו, כשעל הבמה להקה חילונית והזמר הוא חרדי, שכמעט כל השירים ששר בהופעה זה מהתקופה שלו כחילוני. זה רק מראה עד כמה קירוב הלבבות הזה אפשרי ומתרחש בפועל. השיר שולח מסר חזק של אחדות ותקווה שאנו כה כמהים לה בימים אלו".

בהופעתו של אריאל זילבר בזאפה הרצליה, צילום: תומר מלין

 "היה לי מאוד כיף לשיר על הבמה מול כל הקהל ואפילו שקצת התרגשתי, התגברתי על זה. הלוואי שנבנה עולם יפה יותר ותמיד נזכור שכולנו אחים כמו בשיר", מוסיף אורי, וכל מה שנשאר הוא לומר אמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו