שון קומבס, ב-2018. צילום: איי.פי.

הראפר שון קומבס (פאף דדי) מואשם בסחר במין, שידול לזנות וסחיטה

המוזיקאי האמריקני נתון בחודשים האחרונים תחת חקירה פדרלית מתמשכת בחשד לסחר מיני בבני אדם, ואף ניצב מול גל של תביעות אזרחיות בגין תקיפה מינית • "הוא מצפה לטהר את שמו בבית המשפט", כך לפי עורך דינו

[object Object]

הראפר / מפיק / יזם האמריקני שון קומבס, המוכר בשמות הבמה פי דידי ופאף דדי, נעצר לפנות בוקר (שלישי, שעון ישראל) בניו יורק. קומבס בן ה-54, בין האמנים המצליחים בתחומו, מואשם בקשירת קשר לסחיטה באיומים, סחר במין באמצעות הפעלת כוח, בכפייה או במרמה ושידול לזנות. המוזיקאי המושמץ צפוי להופיע בשעות הקרובות מול שופט, שיקריא בפניו את האישומים.

באופן יותר ספציפי, קומבס ואנשיו מואשמים "בדפוס עיקש ומתמיד של התעללות בנשים ובבני אדם אחרים. התעללות זו היתה, לעיתים, מילולית, רגשית פיזית ומינית", כך לפי כתב האישום. כמו כן נטען כי קומבס "תקף נשים בכך שהיכה אותן באגרופים, גרר אותן על הרצפה, זרק עליהן חפצים ובעט בהן", ו"השתמש בעסקיו השונים ובעובדיהם כדי לסייע, להוציא אל הפועל ולטשטש את מעשיו".

אישומים חמורים, צילום: Getty Images

עוד נאמר כי אחד מתפקידיה של האימפריה העסקית של קומבס היתה "לשמר, להגן, לקדם ולפתח" את מעמדה באמצעות "אלימות, שימוש בכלי נשק, איומים, כפייה והתעללות רגשית, פיזית ומינית", וכי הראפר "אילץ קורבן ששמו לא פורסם לבצע מעשים מיניים לצרכים מסחריים, והסיע אותו ביודעין אל מחוץ לגבולות המדינה במטרה שיעסוק בזנות".

עם פרסום האישומים החמורים, אמר עורך דינו של קומבס, מארק אגניפילו, לאתר הרכילות האמריקני TMZ מחוץ לכותלי בית המשפט במנהטן כי הוא מתכוון "להילחם חזק" כדי לשחרר את מרשו בערבות, והמשיך לטעון כי קומבס חף מפשע.

קומבס היה נתון בחודשים האחרונים תחת חקירה פדרלית מתמשכת בחשד לסחר מיני בבני אדם, ואף ניצב מול גל של תביעות אזרחיות בגין תקיפה מינית. במרץ האחרון, כזכור, המשטרה פשטה על ביתו ואספה ראיות.

שון קומבס, ב-2018, צילום: איי.אף.פי.

בהצהרה רשמית לתקשורת שמסר עורך דינו של קומבס, מארק אגניפילו: "אנו מאוכזבים מההחלטה לרדוף את מה שאנחנו רואים כהעמדה לדין בלתי מוצדקת של מר קומבס על ידי משרד התובע הכללי של ארה"ב. שון 'דידי' קומבס הוא אייקון מוזיקלי, יזם שהצליח בכוחות עצמו, איש משפחה אוהב ופילנטרופ מוכח שהקדיש את 30 השנים האחרונות לבניית אימפריה, לטיפוח ילדיו ולקידום הקהילה השחורה. הוא אמנם אינו מושלם, אבל הוא לא פושע.

"ייאמר לזכותו של קומבס שהוא שיתף פעולה עם החקירה, ועבר בשבוע האחרון מיוזמתו לניו יורק, שכן הוא ציפה לאישומים האלה. אנא אל תשפטו אותו לפני שכל העובדות יימצאו ברשותכם. אלה מעשים של אדם חף מפשע שאין לו מה להסתיר, והוא מצפה לטהר את שמו בבית המשפט", כך לפי עורך הדין.

שון "דידי" קומבס, צילום: AFP

מנגד, דמיאן ויליאמס, התובע הכללי של דרום ניו יורק, פרסם הודעה רשמית מטעמו: "מוקדם יותר הערב (שעון ארה"ב), סוכנים פדרלים עצרו את שון קומבס בהתבסס על כתב אישום חסוי שהוגש על ידי משרד התובע של דרום ניו יורק. אנו מצפים לחשוף את תוכנו של כתב האישום בבוקר (ערב יום שלישי, שעון ישראל) ונמסור פרטים נוספים בזמן הזה". עדכונים בהמשך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו