חבר להקת הג'קסונים ואחיו של מייקל הלך לעולמו

טיטו ג'קסון, חבר הלהקה המוזיקלית המשפחתית המיתולוגית של מייקל וג'נט, נפטר בגיל 70 • הוא הבן השלישי מבין עשרת ילדיהם של ג'וזף וקתרין ג'קסון

טיטו ג'קסון. צילום: AP

הזמר טיטו ג'קסון, אחד מחברי להקת חמישיית הג'קסונים ואחיו של מייקל ג'קסון, הלך לעולמו ביום ראשון בגיל 70. טיטו הוא בנם השלישי מבין עשרת ילדיהם של ג'וזף וקתרין ג'קסון אשר כוללים בין היתר את כוכבי הפופ מייקל ג'קסון וג'נט ג'קסון.

טיטו ג'קסון (שני משמאל) עם שלושה מאחיו לג'קסונים, צילום: AP

דבר מותו דווח לראשונה באתר הבידור אנטרטיינמט טונייט שציין כי הידיעה על מותו של טיטו הגיעה מסטיב מאנינג, חבר ותיק ומקורב למשפחת ג'קסון. מאנינג אמר לאתר כי הוא מאמין שטיטו לקה בהתקף לב במהלך נסיעה, והוסיף כי סיבת המוות הרשמית טרם נקבעה.

טיטו ג'קסון (ראשון מימין) עם אמו ואחיו מייקל ג'קסון באחד משימועיו של מייקל כחלק ממשפט ההטרדה, צילום: AP

תחילת דרכם של הג'קסונים הייתה צנועה, כאשר האב ג'ו ג'קסון זיהה את כישרונם של ילדיו ודחף אותם להופעות ברחבי מזרח שיקגו. בשנת 1962 ג'קי, טיטו וג'רמיין ג'קסון החלו להופיע ושנה מאוחר יותר הצטרפו להרכב שני האחים הקטנים, מרלון ומייקל. בזכות הכישרון הווקאלי הבלתי נשכח של מייקל שעמד במרכז הבמה והקצב הייחודי של טיטו בגיטרה, הלהקה חתמה במהרה עם חברת התקליטים האגדית מוטאון. ההצלחה לא איחרה לבוא והחמישייה זכתה לפרסום עולמי.

טיטו, שנולד בשם טוריאנו אדאריל "טיטו", הבן השלישי מבין עשרת ילדיהם של ג'וזף וקתרין ג'קסון, אמנם לא היה הפנים המוכרות ביותר של הלהקה, אך הוא שימש כעמוד התווך של ההרמוניות המוזיקליות שנשמעו כל כך טבעיות בהופעותיהם. בזכות נגינתו על הגיטרה וכוריאוגרפיה מדויקת, הוא עזר להוביל את ההרכב להצלחה מבלי לגנוב את אור הזרקורים והלהקה הפכה לתופעה בינלאומית בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, עם רצף להיטים שהגיעו למקום הראשון, כולל "I Want You Back" ב-1969, ו-"ABC", "The Love You Save", ו-"I’ll Be There" ב-1970.

הג'קסונים, צילום: AP

מוטאון הגבילה את מעורבות האחים בנגינה על כלים בהקלטות הראשונות, אך עם המעבר לחברת אפיק בשנות ה-70, טיטו החל לתרום גם בנגינה. לצד אחיו, טיטו ניגן בלהיטים כמו "Shake Your Body (Down to the Ground)" ו-"Can You Feel It" שנחשבים לאבני דרך במוזיקה הפופולרית של התקופה.

בעוד שמייקל וג'רמיין פנו לקריירות סולו מצליחות מוקדם יחסית, טיטו בחר להתמקד במשפחתו ובילדיו בשנים שלאחר פירוק הלהקה. רק בשנת 2016, בגיל 62, הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, "Tito Time", בו חזר לאהבתו הגדולה, מוזיקת הבלוז. האלבום כלל שיתופי פעולה עם אמנים כמו Big Daddy Kane, והצליח להדהד בקרב מעריצי המוזיקה של התקופה. במהלך העשור האחרון לחייו, טיטו הקליט עוד אלבום בלוז ב-2021 בשם "Under Your Spell", בו השתתפו מוזיקאים מהשורה הראשונה כמו סטיבי וונדר וג'ורג' בנסון.

לאחרונה הופיע עם אחיו מרלון וג'קי תחת השם המחודש של "הג'קסונים" בפסטיבל "Fool in Love" בפארק הוליווד ב-31 באוגוסט ובהופעה נוספת שהתקיימה רק לפני שבוע באנגליה. בנוסף, טיטו הקליט והופיע רבות כגיטריסט בלוז במהלך 20 השנים האחרונות תחת שמו או כחלק מלהקת הבלוז של B.B. King.

טיטו ידע שכאחד מחברי המשפחה הפחות בולטים, שמו לעיתים שימש כבדיחה. "תמיד הייתי החבר השקט ביותר בלהקה, אז אנשים צוחקים עליי", אמר בראיון ב-2018 ל-Jitney. "אחד משחקני הכדורסל האהובים עליי, צ'ארלס בארקלי, אמר פעם: 'אם טיטו לא היה בחמישית הג'קסונים, האם היינו מתגעגעים אליו?'. זה פגע בי בלב. זה ריסק אותי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר