דיוויד גילמור בהופעה. צילום: רויטרס

לאחר שעקץ את רוג'ר ווטרס: דיוויד גילמור מדבר על הסיכוי לאיחוד של פינק פלויד

בראיון חדש לאתר החדשות הבריטי ITV News שנערך לקידום אלבום הסולו החדש שלו, התייחס המוזיקאי לתקוות המעריצים לראות את אגדות הרוק הפרוגרסיבי שוב על במה משותפת • מה יש לו לומר על התשוקה הנצחית לחזות בלהקה מתאחדת?

[object Object]

אם האיחוד של האחים גלאגר שנראה בלתי אפשרי במשך שנים ארוכות נטע בליבם של מעריצי מוזיקה תקווה לאיחוד שכזה גם בין חברי להקת פינק פלויד, הסולן והגיטריסט דיוויד גילמור, חבר הלהקה הוותיק, דחה לאחרונה בנחרצות כל הצעה שפינק פלויד עשויים ללכת בעקבות להקת אואזיס ולהתאחד לסיבוב הופעות נוסף.

בראיון חדש לאתר החדשות הבריטי ITV News שנערך לקידום אלבום הסולו החדש שלו "Luck And Strange" שיצא בשבוע שעבר, אמר גילמור שכל מי שמקווה לראות את אגדות הרוק הפרוגרסיבי שוב על במה משותפת יכול "להמשיך לחלום".

פינק פלויד, ב-2005, באיחוד החד-פעמי וההיסטורי, צילום: רויטרס

המוזיקאי בן ה-78 השמיע את ההערה לאחר שנשאל מה יש לו לומר על התשוקה הנצחית לראות את הלהקה מתאחדת. "זה לא הולך לקרות", הבהיר נחרצות. "נשארו רק שלושה אנשים ואנחנו לא מדברים ולא סביר שנדבר, אז זה לא יקרה".

גילמור נשאל מדוע לדעתו להקות רוק כבר לא שולטות במצעדי הסינגלים בבריטניה כפי שהיה בשנות ה-70, בתקופת השיא של פינק פלויד. "ובכן, זה היה חלק ממה שהיה תקופת תור זהב", השיב. "היו הרבה חברות תקליטים שהייתה להן אידיאולוגיה שהשקיעה כסף בעתיד של אנשים צעירים ומוכשרים וזה לא נראה ככה היום לצערי". כשנשאל מדוע חברות התקליטים אינן מחפשות את ה"פינק פלויד הבאה", השיב גילמור: "חמדנות אולי? חשיבה לטווח קצר, כך הייתי אומר".

דייוויד גילמור ורוג'ר ווטרס בימים יפים יותר, צילום: GettyImages

בראיון שנערך לאחרונה עם מגזין הרולינג סטון, נשאל גילמור מדוע הוא וחברו לשעבר בלהקת פינק פלויד רוג'ר ווטרס אינם מדברים עוד. "ובכן, זה משהו שאני אדבר עליו יום אחד, אבל אני לא הולך לדבר על זה עכשיו. זה משעמם. זה נגמר. כמו שאמרתי קודם, הוא עזב את הלהקה כשהייתי בשנות ה-30 לחיי ואני כבר די זקן עכשיו והרלוונטיות של זה לא קיימת. אני לא באמת מכיר את העבודה שלו מאז, אז אין לי מה להגיד בנושא".

כנשאל לגבי האפשרות של מכירת הקטלוג של פינק פלויד, ששוויו מוערך כיום בכחצי מיליארד דולר, הסביר גילמור כי הוא "לא מעוניין בעסקה מסיבות כלכליות", לטענתו. "אני רק מעוניין (במכירה) כדי לצאת מבריכת הבוץ הזו ולהיפטר מכל ההחלטות והוויכוחים שכרוכים בלשמור את הקטלוג", הסביר.

רוג'ר ווטרס (ארכיון), צילום: א.אף.פי

אין ספק כי "בריכת הבוץ" של גילמור היא רמיזה ליחסים הרעועים, בלשון המעטה, בינו לבין ווטרס. הסכסוך המתוקשר בין המוזיקאים נמשך כבר עשרות שנים, ולמעשה גרם לפירוק הרכב החברים המפורסם והמצליח ביותר של הלהקה. עם זאת, האיבה בין השניים התעצמה בפברואר 2023 לאחר שגילמור ואשתו, העיתונאית והסופרת פולי סמסון, שלה שורשים יהודיים, האשימו את ווטרס באנטישמיות - שכן האחרון, כידוע, אינו מתבייש להסתיר את דעותיו הגזעניות המזעזעות ומרבה להתבטא נגד ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו