אפרת גוש על החטופים: "האמנתי שהמדינה תעשה הכל כדי להחזיר אותם כבר הביתה"

"לחזור כבר הביתה" הוא שיר חדש שמוציאה הזמרת בשמם של החטופים • היא כבר הופיעה איתו בפני מפונים, בהלוויות ובכיכר - כשהקהל עודד אותה להקליט אותו • "לא יכולות ולא צריכות להיות בנושא הזה דעות פוליטיות או צדדים", היא אומרת ל"ישראל היום"

אפרת גוש - לחזור כבר הביתה

"לחזור כבר הביתה" - כך נקרא השיר החדש שמוציאה היום אפרת גוש, שיר שכתבה ולראשונה חתומה גם על ההפקה המוזיקלית ועל העיבוד.

בשיר מנגנים לצידה המוזיקאים אסף מידן על הפסנתר, קרני פוסטל על הצ'לו, וגדי פיינגולד על הבס, והוא יוצא לאחר חודשים בהם הופיעה איתו ברחבי הארץ בהלוויות, בפני מפונים, ובכיכר החטופים. היא קיבלה עליו תגובות חזקות ומרגשות שעודדו אותה להקליט את השיר.

"במשך 342 ימים, 101 החטופים והחטופות שלנו לא ידעו רגע אחד של ביטחון. הם נחטפו מביתם ומאז כבר אחד עשר חודשים שהם מנסים לשרוד תחת התעללות, רעב ופחד קיומי. הם מוחזקים במנהרות ונמצאים בגיהנום. אין להם אוויר וזכויותיהם הבסיסיות ביותר נשללו מהם", אומרת גוש ל"ישראל היום".

אפרת גוש, צילום: שי דיין

"את השיר 'לחזור כבר הביתה' כתבתי בקולם, אותו הם לא יכולים להשמיע. כתבתי אותו כדי לחזק אותם ואת בני ביתם שמחכים זמן בלתי נסבל שאהוביהם יחזרו אליהם. כתבתי אותו בשביל להגיד גם את המובן מאליו: לא יכולות ולא צריכות להיות בנושא הזה דעות פוליטיות או צדדים. קיימת רק המציאות, ובמציאות הזאת החובה שלנו היא להחזיר אותם כבר הביתה. עכשיו. כתבתי את השיר לפני כמה חודשים מתוך הכאב, ההזדהות והדאגה לחיי החטופות והחטופים שלנו.

"לא דמיינתי שכל כך הרבה ימים אחרי, עדיין נזדקק לו - ואפילו יותר, כי האמנתי שמדינת ישראל תעשה הכל כדי להחזיר אותם כבר הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר