לא רק ניק קייב: חבר להקת פינק פלויד עוקץ את רוג'ר ווטרס

דיוויד גילמור, הגיטריסט והסולן האגדי, שישיק בקרוב את אלבום הסולו החמישי שלו, התראיין לאחרונה למגזין המוזיקה האמריקני "רולינג סטון" והתייחס למאבק הארוך והמתוקשר בינו לבין חבר הלהקה לשעבר, ווטרס • "אני לא כל כך מכיר את העבודה שלו מאז ואין לי מה לומר בעניין"

דייוויד גילמור ורוג'ר ווטרס בימים יפים יותר. צילום: GettyImages

חבר להקת פינק פלויד, דיוויד גילמור, הבהיר כי מבחינתו זה יהיה "חלום" למכור את קטלוג המוזיקה האדיר של ההרכב הבריטי האגדי - ולאו דווקא בשל הרווח הכלכלי שעסקה מסוג זה תניב לו.

הגיטריסט והסולן האגדי, שישיק ביום שישי הקרוב את אלבום הסולו החמישי שלו, "Luck and Strange" (ועדין חבר בפינק פלויד לצד המתופף ניק מייסון), התראיין לאחרונה למגזין המוזיקה האמריקני "רולינג סטון" והתייחס למאבק הארוך והמתוקשר בינו לבין חבר הלהקה לשעבר, רוג'ר ווטרס. כנשאל לגבי האפשרות של מכירת הקטלוג, ששוויו מוערך כיום בכחצי מיליארד דולר, הסביר גילמור בן ה-78 כי הוא "לא מעוניין בעסקה מסיבות כלכליות", לטענתו. "אני רק מעוניין (במכירה) כדי לצאת מבריכת הבוץ הזו ולהיפטר מכל ההחלטות והוויכוחים שכרוכים בלשמור את הקטלוג", הסביר.

דייוויד גילמור, צילום: רויטרס

אין ספק כי "בריכת הבוץ" של גילמור היא רמיזה ליחסים הרעועים, בלשון המעטה, בינו לבין ווטרס. הסכסוך המתוקשר בין המוזיקאים נמשך כבר עשרות שנים, ולמעשה גרם לפירוק הרכב החברים המפורסם והמצליח ביותר של הלהקה. עם זאת, האיבה בין השניים התעצמה בפברואר 2023 לאחר שגילמור ואשתו, העיתונאית והסופרת פולי סמסון, שלה שורשים יהודיים, האשימו את ווטרס באנטישמיות - שכן האחרון, כידוע, אינו מתבייש להסתיר את דעותיו הגזעניות המזעזעות ומרבה להתבטא נגד ישראל.

רוג'ר ווטרס, צילום: אי.אף.פי

בראיון החדש גילמור אף נשאל על טיבה של מערכת היחסים הנוכחית שלו עם ווטרס, והוא לא בדיוק פירגן לעמיתו לשעבר: "ובכן, זה משהו שאדבר עליו ביום מן הימים, אבל לא אעשה את זה עכשיו. זה משעמם. זה נגמר. כפי שאמרתי בעבר, הוא עזב את להקת הפופ שלנו כשהייתי בשנות ה-30 לחיי, והיום אני כבר בחור זקן. זה כבר לא רלוונטי, אני לא כל כך מכיר את העבודה שלו מאז ואין לי מה לומר בעניין", סיכם גילמור, שלאלבומו החדש והמלא תוכלו להאזין כאן.

לאחרונה הגיב המוזיקאי האוסטרלי ניק קייב לקולות שמבקרים אותו על סירובו המתמשך להחרים את ישראל, ובראיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי, הוא מתח ביקורת על ווטרס. לדבריו של קייב, הגישה של ווטרס "מביכה ומזיקה לתנועת החרם".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר