הסוף לשמועות: להקת הענק אואזיס מתאחדת

האיחוד המיוחל של הרכב הרוק הבריטי האייקוני והמשפיע קורה לאחר 15 שנות נתק בין האחים ליאם ונואל גלאגר, במהלכן פיתחו שניהם קריירות סולו מצליחות • ההודעה הרשמית מגיעה לאחר מספר ימים בהם עיתון ה"סאן" הבריטי הודיע על פיוס בין השניים

אואזיס. צילום: AFP

עכשיו זה רשמי: היום (שלישי) בבוקר, הודיעו חברי להקת אואזיס ליאם ונואל גלאגר, על איחוד של ההרכב האייקוני שלהם וחזרה לבמה. זאת לאחר 15 שנות נתק בין השניים, במהלכן פיתחו שניהם קריירות סולו מצליחות.

בפוסט שפרסמו בחשבונם באינסטגרם הודיעו חברי הלהקה על תאריכי ההופעות הקרובים לשנה הבאה שיתקיימו בין 4 ביולי ל-17 באוגוסט ברחבי הממלכה המאוחדת. 

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Oasis‎‏ (@‏‎oasis‎‏)‎‏

ההכרזה מגיעה לאחר מספר ימים בהם עיתון ה"סאן" הבריטי הודיע על פיוס בין האחים, שבעשור וחצי האחרונים תקשרו בעיקר באמצעות הקנטות הדדיות בכלי התקשורת ובמדיה החברתית. בשנים האחרונות נפוצו לא פעם שמועות אודות הפיוס, אך הן הוכחשו תמיד. בשנים האחרונות קרא האח ליאם לאחיו הגדול להקים את הלהקה מחדש, אך זה הקפיד לסרב לאורך השנים.

נואל גלאגר (ארכיון), צילום: GettyImages

אואזיס הוקמה ב-1991 בעיר מנ'צסטר שבבריטניה, על ידי צמד האחים נואל וליאם גלאגר. ב-1994 הוציא ההרכב את אלבום הבכורה שלו "Definitely Maybe", שהיה להצלחה גדולה, כלל להיטים כמו "Live Forever" ,"Supersonic" ו-"Rock ‘n’ Roll Star" וסימן את הלהקה כאחת החשובות במוזיקה הבריטית באותה תקופה. ב-1995 הוציא ההרכב את "(What's the Story) Morning Glory?", אלבומה השני שהיה להצלחת ענק והכיל שלל קלאסיקות על זמניות, ביניהן "Wonderwall", "Don’t Look Back In Anger", "Some Might Say", "Champagne Supernova" ואחרים. בשלב זה כבר הפכה אואזיס לתופעת ענק וללהקה הבריטית המצליחה ביותר מאז הביטלס.

ההרכב נחשב לאחד החשובים והבולטים בגל להקות הבריטפופ ששלטו במצעדי הפזמונים של הממלכה המאוחדת בשנות ה-90', לצד שמות כמו סווייד, פאלפ וכמובן להקת בלר, שחבריה והאחים גלאגר ניהלו סכסוך מתוקשר באותן שנים. ב-1997 הוציאה אואזיס את אלבומה השלישי "Be Here Now", שכלל אף הוא שלל להיטים, כמו "All Around The World", "D’you Know What I Mean", "Stand By Me" ואחרים.

מאז ההרכב הוציא עוד שלושה אלבומים מצליחים פחות, וחבריו (שפרט לאחים גלאגר התחלפו כולם במהלך השנים) המשיכו להופיע ברחבי העולם. בקיץ 2009, רגעים בטרם היו מיועדים לעלות לבמה בפסטיבל "רוק אן סיין" שבצרפת, השניים התקוטטו והלהקה לא רק שביטלה את הופעתה באותו ערב, אלא גם הכריזה על פירוק רשמי, לאחר 18 שנות פעילות.

האחים ליאם (מימין) ונואל גלאגר בימים טובים יותר, צילום: GettyImages

האח נואל ביסס החל מ-2011 קריירת סולו יחד עם הרכב הליווי שלו ההיי פליינג בירדס, בעוד ליאם ושאר חברי אואזיס הנותרים הקימו את ההרכב בידי איי, שהתפרק רשמית כעבור חמש שנים. ב-2017 החל ליאם בקריירת סולו משלו, והוא הוציא לבדו מספר אלבומים שזכו להערכה, אשר בעקבותיהם יצא להופעות ברחבי העולם. כעת, לאחר 15 שנות נתק, השניים חוזרים לפעילות ומשיבים את אואזיס לתחייה, לשמחת המעריצים הרבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר