בעקבות התבטאות קשה נגד ישראל: בוטלה הופעתו של הפסנתרן בתזמורת הסימפונית של מלבורן

ג'ייסון גילהאם בן ה-37, פסנתרן אוסטרלי-בריטי קלאסי, היה אמור להופיע באולם העירייה של מלבורן • ההחלטה על ביטול הופעתו התקבלה בהמשך לעמדה קשה וחד-צדדית שהביע בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס

ג'ייסון גילהאם. צילום: רויטרס

בימים בהם ישראל ניצבת בחזית הלחימה מול חמאס ונאבקת במקביל גם ביחס עוין בעולם ובתקשורת, התזמורת הסימפונית של מלבורן החליטה לנקוט בצעד פרו-ישראלי וביטלה את הופעתו של פסנתרן שיצא כנגד ישראל.

ג'ייסון גילהאם בן ה-37, פסנתרן אוסטרלי-בריטי קלאסי, היה אמור להופיע באולם העירייה של מלבורן מחר, אך התזמורת הסימפונית של מלבורן (MSO) החליטה על ביטול הופעתו בהמשך לדברים קשים שאמר על המלחמה בין ישראל לחמאס בקונצרט הראשון שהתקיים ביום ראשון, כשהוא מקדיש את הופעתו "לעיתונאים בעזה שנהרגו על ידי הישראלים".

"במהלך עשרת החודשים האחרונים ישראל הרגה יותר ממאה עיתונאים פלשתינים", הקדים ואמר גילהאם בטרם החל בנגינה של מספר יצירות, ביניהן יצירה בשם "עד" שנכתבה במיוחד עבורו. "מספר מהם היו התנקשויות ממוקדות בעיתונאים בולטים כשהם נסעו ברכבים מסומנים לעיתונאים או לבשו את וסט העיתונות שלהם", אמר. "הריגת עיתונאים היא פשע מלחמה לפי החוק הבינלאומי, וזה נעשה במאמץ למנוע את תיעוד ושידור פשעי המלחמה לעולם. בנוסף לתפקידם של העיתונאים שנושאים עדות, המילה 'עֵד' בערבית היא 'שהיד', שפירושה גם 'קדוש".


התזמורת הסימפונית של מלבורן בהופעה

התזמורת שלחה מייל לנוכחים בקונצרט של יום ראשון בו נמסר כי "גילהאם לא יהיה חלק מההופעה", וכי "לקוחות יקבלו הודעה על שינוי זה בתוכנית של יום חמישי בהקדם האפשרי", כששמו של גילהאם גם הוסר מפרטי האירוע באתר התזמורת. בהמשך לפרסום הביטול באתרים, התקשורת באוסטרליה דיווחה כי התזמורת פרסמה התנצלות וגינתה את דבריו של גילהאם.

"התזמורת מבינה כי דבריו גרמו לעוול ולמצוקה ומביעה התנצלות כנה. הדברים היו התערבות של דעות פוליטיות אישיות במה שהיה אמור להיות בוקר המתמקד בתוכנית יצירות לפסנתר סולו", נמסר בהודעה. "התזמורת אינה מצדדת בשימוש בבמה שלנו כפלטפורמה להבעת דעות אישיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר