"תן לנו שנה אחת של שקט אמיתי"

"תפילה לשנה החדשה" הוא שיר חדש שמוציא מיקי גבריאלוב, ואין מתאים ממנו לישראל של שנת 2024 • איך קשור נתן אלתרמן לכל הסיפור ומה התברר בסופו של דבר?

מיקי גבריאלוב תפילה לשנה החדשה

כשאשתו מיכל מצאה בפייסבוק שיר בשם "תפילה לשנה החדשה" שכתב לכאורה נתן אלתרמן ופרסם בטור השביעי, החליט מיקי גבריאלוב להעניק לו מנגינה. זאת רגע אחרי שחגג 60 שנות יצירה מוזיקלית בהיכל התרבות ורגע לפני שייצא עם "אנחנו" - הפקת מקור מיוחדת לרשת FRIENDS מועדוני התרבות מבית ההסתדרות, במסגרתה ישתף פעולה במופע עם סימפונט רעננה בעיבודים חדשים לשיריו המוכרים בו יארח את לאה שבת.

מיקי גבריאלוב, צילום: לנה פילר

גבריאלוב משחרר היום את "תפילה לשנה החדשה", השיר החדש, שמתפקד כמעין תפילה לשנה של שקט, אהבה ופריחה, שאין מתאימה ממנה למציאות הישראלית של 2024.

"בזמן הביצוע באולפן ראיתי שיש טעות דקדוק במילה 'ביתי' והיה כתוב 'בתי'. התייעצתי בעניין עם ידידתי ניצה חוזז, שהיא יועצת לשונית, והיא אמרה שזו בטח טעות דקדוק. היא נברה באינטרנט וכתבה לי שיש אי ודאות לגבי נתן אלתרמן ואם הוא כתב את השיר. התחלתי לברר והגעתי לסיפור", משתף מיקי. "אדם בשם אייל זיו פתח בזמנו בית קפה בשם 'הטור השביעי' ולברכת הלקוחות הוא כתב שיר בשם 'תפילה לשנה החדשה'. מישהו כנראה חשב שהקשר בין השם 'הטור השביעי' לשיר עצמו נקשר לנתן אלתרמן וכך הוא הפיץ את העניין.

"אחרי בירור מספר טלפון הגעתי לאייל זיו עצמו שהוא מתעסק בתזונה ושאלתי אותו לעניין. התשובה שלו הייתה: 'אכן אני כתבתי את השיר כברכה ללקוחות שהגיעו לקפה והמילה היא ביתי ולא בתי'. שאלתי למה מקשרים את זה לאלתרמן והתשובה שלו הייתה: 'כי לבית הקפה קראתי הטור השביעי וזה כנראה בלבל לקוחות. פה נסגר הסיפור. תודה לאייל זיו שהסכים שאלחין ואבצע את השיר".

מיקי גבריאלוב, צילום: קובי קלמנוביץ'

מילים:

תן לנו שנה אחת של שקט אמיתי

שנה של לובן הפריחות וירק הדשאים

שנה של להט אהבות וחום תנור ביתי

ושנדע רק פעם מהו טוב ומה נעים

שנה ללא קולות שנאה וזעקות השכול

ללא מראות הדם ללא הלמות תופי המלחמה

ללא הפחד המשותק של הנורא מכל

ללא צחוקו של העתיד אשר נטמן באדמה

הן לא ביקשנו לנו אוצרות של ממלכות

לא אושר עילאי ומכוניות פאר

קורטוב אחד של שקט אמיתי ולובן של פריחות

אשר נוכל בהם בלאט להתהדר

להתרגש כפעם מריחות הסתיו

לדהור אל האושר כשריקת רכבת

לבנות לנו סוכת שלום עכשיו

ולהיות בה ראויים לשבת

תן לנו שנה אחת...

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר