"אתגרים עם חו"ל, נעים להיזכר כמה קל היה לנו": יוני בלוך חוזר 20 שנה אחורה

לפני שני עשורים יצא אלבום הבכורה של המוזיקאי, "אולי זה אני" • כעת הוא חוזר אליו בהקלטה מחודשת • בראיון ל"ישראל היום" הוא מספר על הסיבות מאחורי ההחלטה ועל השפעתה של המלחמה על החברה החדשה שפתח

יוני בלוך. צילום: יונתן בלום

20 שנה חלפו מאז אלבום הבכורה של יוני בלוך, "אולי זה אני", יצא לאוויר העולם. כעת הוא חוזר לאותם השירים שכתב עם ברק פלדמן ומוציא את "אולי זה אני - הגרסה הרשמית", הקלטה חדשה לאלבום הישן עליה עבד עם מי שלקח חלק באותן הקלטות - לצד אמנים חדשים, בהם אלון עדר ואיתי זבולון.

החזרה הזאת אל העבר משתלבת עם פס הקול הכללי שאופף אותנו בחודשים האחרונים עם שירים ותיקים שנטענים במשמעות חדשה ומצמררת, התרפקות על מה שהיה והתקווה לשינוי - עם ההיצמדות למוכר, הישן והטוב - תחושה שבלוך מכיר היטב.

יוני בלוך, צילום: אלון בנארי

"אני חושב שעכשיו יותר מכל תקופה אחרת נעים להיזכר כמה קל היה לנו. את האלבום הקלטתי מחדש כדי להוציא אותו מציפורניה של חברת התקליטים שהערימה עלי קשיים כשרציתי להדפיס אותו מחדש. אני מודה להם על הכל, אבל אני עושה את המוזיקה בשביל האמנות ולא בשביל הביזנס", מספר בלוך ל"ישראל היום" כשאני מבקשת לברר מה גרם לו לחזור דווקא עכשיו אל האלבום ההוא.

"ברוב השירים נצמדתי להקלטות המקוריות וזאת הייתה חוויה מאוד מעניינת. היו המון רגעים שהייתי צריך לעצור את עצמי מ'לתקן' דברים ובמקום זה להתמסר לחוסר שלמות. פיזרנו כל מיני הפתעות לאורך האלבום ויש גם שיר אחד שהשתנה באופן דרמטי יותר".

כמי שגדל בדרום הארץ, אתה יכול לשתף בתחושות שלך בחודשים האחרונים?

"כמו כל הישראלים, אני מתפלל לימים יפים יותר; בדרום, בצפון ובכל הארץ".

הקמת חברה שהיא פלטפורמה אינטראקטיבית לקליפים וסרטונים. עד כמה היא פעילה היום בימי מלחמה?

"פעילה מאוד לשמחתי, אבל בהחלט יש אתגרים חדשים כשמדברים עם משקיעים או לקוחות מחו"ל".

באוגוסט הקרוב, עבורו זו כבר מסורת, יופיע יוני בלוך על בימת הבארבי לחמש הופעות רצופות (10-6 באוגוסט).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר