"דווקא עכשיו לשיר בעברית היה מה שהרגיש לי נכון"

לאחר תקופה לא מבוטלת שבה לא שחררה מוזיקה בשפה הלאומית, קרולינה משחררת את "ילדים של אלוהים", סינגל חדש שמתכתב עם המציאות המורכבת של ישראל בחודשים האחרונים • על הופעתה האחרונה בכיכר החטופים היא מספרת: "כל שרציתי הוא לחבק ולשיר ולנחם את כל האנשים והילדים שאנחנו"

קרולינה ולהקת VuVuVu - ילדים של אלוהים

אחרי תקופה ארוכה בה לא הוציאה שירים בעברית ואלבום שלם שיצרה באנגלית, משחררת היום קרולינה את "ילדים של אלוהים" - סינגל חדש ושיתוף פעולה ראשון (ולא אחרון) עם ההרכב המוזיקלי VuVuVu, המתכתב עם המציאות המורכבת שלנו בחודשים האחרונים.

"נגן לי מנגינה שוברת חומות, ספר לי סוד קטן שישטוף את הדמעות, בכינו דם, חצינו ים, לאן פנינו מועדות? חצינו ים, בכינו דם, לאן רגלינו מועדות?", שרה קרולינה, שתקיים מופע חגיגי ב-19 באוגוסט בבארבי בו תארח את קורין אלאל. "לישראל היום" היא מספרת: "לפני כשנה וחצי הוצאתי אלבום לועזי בלייבל בריטי. אבל רוב שיריי הם בעברית דווקא, והבחירה בעברית היא כי זה מה שהרגיש נכון".

עד כמה גילית מחדש את הכוח של המוזיקה בחודשים האחרונים?

"המוזיקה עבורי היא תמיד כלי ריפוי עצום. בחיי האישיים היא תמיד סוג של תרפיה עמוקה שעוזרת ברגעי משבר ושנותנת שמחה ברגעי משבר. לאחרונה, בעקבות המצב המטלטל, יש לי תחושה על הבמה עם הקהל שהמוזיקה חודרת את הטראומה - ולשעה וחצי של הופעה מצליחה לגעת באנשים ולעזור לכולנו לבכות ולכאוב וגם להתנחם יחד".

"לאן פנינו מועדות?". קרולינה, צילום: אסף עיני

 איך עוברת עלייך התקופה האחרונה? מאיפה מוצאים את הכוח ליצור משהו חדש?

"זו תקופה קשה מאוד. יחד עם זאת, אני אופטימית. אחרי שהר הגעש הורס עיירות שלמות, מגיעה לבה רותחת שלאחריה האדמה פורייה להצמיח פרחים חדשים ועצים טובים. לגבי היצירה, דווקא עכשיו הרגשתי שיש לי מה לומר והשיר החדש הגיע אלינו ממש כשחזרנו מכיכר החטופים. שרתי שם על הבמה כדי להביע תמיכה במשפחות העצובות. הזעזוע היה כל כך חזק למראה עיניהן המודאגות של המשפחות. לא הצלחתי להחזיק את הדמעות. הרגשתי שאני חלק בלתי נפרד מהן ובכיתי וכאבתי את כאבן.

"אני אופטימית". קרולינה, צילום: יהושע יוסף

"בדרך חזרה הביתה, בפקקים, ישבתי ברכב עם תומר צוק, שותפי לשיר 'ילדים של אלוהים'. הוא השמיע לי את המנגינה והשיר פשוט פרץ ממני. המילים יצאו מעצמן. כל שרציתי הוא לחבק ולשיר ולנחם את כל האנשים והילדים שאנחנו, לנסות לתת תקווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר