אדם בן שמעון ואבי סינגולדה. צילום: ללא קרדיט

"רציתי להביא למוזיקה שלי את הסיפור של החרם שעברתי"

אדם בן שמעון רק בן 18, אבל מסתמן כראפר מבטיח שמתכוון לכבוש את סצנת המוזיקה הישראלית • הוא מספר על השאיפות הגבוהות שלו: "אני רוצה למלא את קיסריה ואת פארק הירקון, כשרואים את מוסר העבודה שלי מבינים שלא באתי לשחק"

[object Object]

אם עדיין לא שמעתם על אדם בן שמעון - תזכרו את השם. הוא רק בן 18, אבל מסתמן כראפר מבטיח שמתכוון לכבוש את עולם המוזיקה.

הוא כבר הספיק לעבוד עם עומרי 69, לנגן עם הדוד שלו מרק לזר (מלהקת רוקפור) ולהקליט שיר עם אבי סינגולדה. הוא מוצא מפלט במוזיקה, שבה הוא מספר על הדברים הקשים שעבר כנער שסבל מחרם חברתי.

"אני ראפר, כותב ומלחין, והמוזיקה נכנסה לחיים שלי כשעברתי סוג של חרם בכיתה ט'," הוא מספר. "יום אחד פתחתי ערוץ ביוטיוב והתחלתי לעשות פריסטייל, לזרוק חרוזים. קלטתי שאני טוב בזה ונהניתי מזה.

"כדי לצאת מהדיכאון שהייתי בו התחלתי לעבוד בבית קפה. אחד מהעובדים היה די.ג'יי ודיבר איתי הרבה על מוזיקה, אז סיפרתי לו שאני עושה פריסטייל. ישבנו ועשינו יחד ביט, וכשחזרתי הביתה אחרי המשמרת פתאום יצא לי שיר. השמעתי לו והוא עף על זה, והבנתי שנכנסתי לעולם של המוזיקה, שהשירים שלי מרגשים גם אותי וגם את האחרים ששומעים.

"לאט-לאט התחלתי ללמוד. הלכתי ללמוד אצל הראפר מאור אשכנזי, והחלטתי שאני רוצה להביא את הסיפור שלי לתוך המוזיקה".

אז כתבת שיר על החרם שעברת?
"עד היום הוצאתי שלושה שירים, ובקרוב ייצא השיר 'מטפס למעלה', שהוא חלק מהאלבום שאני מקליט עם די.ג'יי אינפיניטי, שמדבר על הסיפור של החרם שעברתי ועל ההתמודדות עם הדיכאון".

"אני עובד עם כל הגדולים ומכיר את כולם, אבל אני אוהב לפגוש גם את הדורות הבאים, אני אוהב יצירתיות" אומר סינגולדה "ופגשתי ילד מקסים, ראפר, יוצר, שכל כולו במוזיקה, מגויס לזה ורוצה להצליח. כשאני הייתי ילד, אמרתי מגיל קטן שאני אהיה גיטריסט, לא ידעתי ולא רציתי לעשות משהו אחר. אני מכיר את אבא שלו שנים, שמעתי שהבן שלו ראפר, התעניינתי, קיבלתי שירים שלו והבנתי שהוא מוכשר מאוד. הזמנתי אותו לאולפן, הוא השמיע לי את המוזיקה שלו וראיתי שהוא מוכשר ושיש לו מה להציע. אני כל היום מנגן לאנשים, ואם אני יכול לתת טיפה למישהו - אז זכיתי".

אבי סינגולדה (ארכיון), צילום: רוני שיצר

אז מה החלום בעצם?
בן שמעון: "מוזיקה זה החיים. כששואלים אותי לאיפה אני מכוון, אז זה הכי רחוק - למלא את קיסריה, את פארק הירקון. אנשים צוחקים כשאני אומר את זה, אבל כשרואים את מוסר העבודה שלי מבינים שלא באתי לשחק. דוד שלי הוא חלק גדול ביצירה שלי, הוא ניגן בגיטרה בשירים הראשונים שלי ובעוד שיר שייצא. אני מתייעץ איתו תמיד ולומד ממנו דברים על העולם הזה. על חלק חלק מהשירים עבדתי גם עם עומרי 69, שגם ממנו למדתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו