"משהו שמקבל משמעות חדשה". טריו אטמפו עם עדי שטרן, מנהלת הלהקה . צילום: עומר קפלן

"אמרו לנו שזו מדינה בטוחה ושאפשר להיות רגועים": הלהקה שנוסעת לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית

טריו אטמפו נבחר לייצג את ישראל בתחרות הג'אז הבינלאומית בבוקרשט • "לייצג את הארץ בתקופה כזאת זה משהו שמקבל משמעות חדשה", אומרת עדי שטרן, מנהלת הלהקה

[object Object]

בזמן שבאירופה מפגינים נגדנו ויוצרים ישראלים מודרים מאירועי תרבות בעולם, מגיחה מדי פעם קצת גאווה ונחת מקומית. הפעם מדובר בלהקת אטמפו - טריו פסנתר ג'אז מודרני מקורי החוקר את גבולות הז'אנר עם השפעות מהעולם, שמופיע בארץ ובעולם - שעלה לחצי הגמר בתחרות הג'אז הבינלאומית בבוקרשט, ויופיע שם ביום שישי הקרוב כנציג ישראל בתחרות.

"חברי ההרכב הם אלון שטרן (בס), איתי אברמוביץ (פסנתר) ויואב לחוביצקי (תופים)", מספרת עדי שטרן, מנהלת הלהקה. "הם התחברו בקורונה ליצירה משותפת, התאמנו מדי יום, הופיעו בחצרות של בתים, בקפסולות, ויצרו בסגנון הייחודי שלהם שהוא בעצם ג'אז מודרני מקורי. הם עושים מוזיקה שמושפעת מכל הסגנונות שהם היו מושפעים מהם בעולם כמו מוזיקה לטינית ואפריקאית, ויש להם גם הרבה שיתופי פעולה עם מוזיקאים בארץ ובעולם".

"הרבה שיתופי פעולה עם מוזיקאים מרחבי העולם". אטמפו, צילום: עומר קפלן

איך הגעתם לתחרות?
"התחרות הזאת מתקיימת בבוקרשט והיא מאוד נחשבת שם. הרכבים מכל העולם שולחים חומרים לוועדת הקבלה שמחליטה את מי היא מעלה לחצי הגמר. שלחנו מועמדות ובמרץ הודיעו לנו שהתקבלנו. אנחנו טסים מחר לחצי גמר שיתקיים ביום שישי, שם נתמודד מול איטליה, בריטניה ורומניה. בימים הקרובים עד 11 ביולי יתקיימו תחרויות של עוד מדינות, והגמר עצמו יתקיים ב-11 ביולי וישודר בטלוויזיה הרומנית. אנחנו מאוד מקווים להיות שם".

לנסוע לייצג את ישראל בעולם בתקופה כזאת זה משהו שנטען במשמעות חדשה.
"מאוד. וזה מאוד מרגש, דווקא בתקופה הזאת, כשיש אנטישמיות בכל מקום, לצאת לייצג את ישראל. לא מזמן היה ניסיון פיגוע בכניסה לשגרירות רומניה וזה היה מלחיץ. דיברנו עם השגרירות אם זה בסדר שנגיע בלי אבטחה, והם אמרו שזו מדינה יחסית בטוחה ושאנחנו יכולים להיות רגועים.

"אמרו שאנחנו יכולים להיות רגועים". טריו אטמפו, צילום: עומר קפלן

"לייצג את ישראל בתקופה כזאת זה משהו שמקבל משמעות חדשה. בכל ההופעות שלנו בעולם אנחנו מקדישים שיר לחטופים, לנרצחים ולחיילים, אנחנו מדברים על המצב בכל הופעה וכמובן שזו שליחות עבורנו דווקא בתקופה כזאת להגיע כישראלים ולייצג את המדינה שלנו בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו