בתפקיד החלומות: כוכבת האופרה הבינלאומית חוזרת לישראל

כבר 12 שנים הילה פחימה חיה באוסטריה ושרה בבתי האופרה הנחשבים באירופה • כעת היא חוזרת לתפקיד באופרה הישראלית ב"ריגולטו" • "תפקיד החלומות הראשון"

הילה פחימה. צילום: מנפרד באומן

"ריגולטו" מאת ורדי, מהאופרות האהובות והמבוצעות ביותר ברפרטואר האופראי בכל הזמנים, תחתום את העונה הנוכחית של האופרה הישראלית ותעלה בבית האופרה בתל אביב בין 5 ל־17 ביולי בניצוחו של מאסטרו מתאו בלתראמי ובבימויה של רגינה אלכסנדרובסקיה, במסגרת ההפקה של הבמאי הספרדי מיגל דל ארקו.

במרכז העלילה עומדת דמותו של ריגולטו, ליצן החצר של דוכס מנטואה - רודף שמלות מושחת, שיכור מכוח ומכסף, הרוקם תוכנית נקמה בדוכס שהולכת ומסתבכת, סיפור המבוסס על המחזה "המלך משתעשע" מאת ויקטור הוגו.

בהפקה משתתפים סולני אופרה מובילים מהארץ ומחו"ל, ובהם גם הילה פחימה וורניקה ברוק בתפקיד ג'ילדה, לצד מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ', תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, וכ־20 רקדנים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by האופרה הישראלית (@israelopera)

פחימה, שחיה באוסטריה כבר 12 שנים, היתה כוכבת סולנית של בית האופרה של וינה במשך כמה שנים ושרה כיום בבתי האופרה הנחשבים ביותר באירופה. כעת היא חוזרת לתל אביב לתפקיד החלומות שלה.

"'ריגולטו' זו אחת האופרות הכי מוכרות שיש היום, אני מניחה שכל אחד יודע לזמזם קטע ממנה", אומרת הילה, "אני נחשפתי אליה בגיל 15 כשבאתי לאופרה הישראלית וצפיתי בה, וזו היתה חוויה מכוננת עבורי. יצאתי בידיעה שאני רוצה לשיר את התפקיד של ג'ילדה יום אחד. הכרתי את האריה שלה, כי עבדתי עליו לבגרות במוזיקה, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יכול לרגש אותי בכאלה רמות".

מה יש בתפקיד הזה?

"ג'ילדה היא בתו של ריגולטו. נערה צעירה ונאיבית, שאביה, ליצן החצר בארמון הדוכס, בעצם חי חיים טרגיים. הוא התאלמן, נשאר רק עם בתו ועוטף אותה כמו בצמר גפן בתוך הבית, ולא נותן לה לצאת לשום מקום, למעט לכנסייה. היא חיה בתוך בועה בעצם, והכל מתהפך כשהיא מגיעה לכנסייה ומתאהבת בדוכס ונופלת קורבן לאדם הלא נכון, שמנצל אותה כפי שהוא עושה לכל הנשים. זה תפקיד החלומות הראשון שלי. ייחלתי לו".

וינה. העיר בה חיה פחימה במשך 12 שנים, צילום: Getty Images

כמי שחיה באירופה, עד כמה המצב החדש מאז 7 באוקטובר משפיע על חיי היום־יום?

"תקופה כזאת עדיין לא היתה פה. עברנו טלטלה מאוד גדולה מאז. אני נושאת בלב כבד את הנטל של העם שלנו איתי לכל מקום. לטוב ולרע, זה לא סוד שאני ישראלית פה, ואני לא רוצה להסתיר את זה. אני גאה במקום שהגעתי ממנו, גאה להיות ישראלית, אבל מצד שני יש פחד מאוד גדול, יש עלייה משמעותית באנטישמיות בעולם. יש לי ילד קטן שנמצא במסגרת יהודית, והיה המון לחץ סביב הדבר הזה".

נתקלת במצבים שסירבו להעסיק אותך בגלל זה?

"אף אחד לא יבוא ויגיד 'לא מעסיקים אותך כי את ישראלית', ובינתיים לא חוויתי יחס שונה באופן אישי. אני מרגישה שהמוזיקה קצת מרוחקת מזה, ובחזרות האנשים לא שואלים מייד מאיפה אתה, אלא באים לעשות מוזיקה. אבל מובן שהדבר הזה הוא שבר נורא גדול. אני מאוד דואגת גם לעתיד המשפחה שלי".

יש מחשבות לחזור לארץ?

"זה שם, אבל אני לא רוצה לחזור מתוך בריחה, אלא להגיע בלב שלם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר