שלמה ארצי מתארח ב"נשף רוק 12" של אביב גפן, בפארק הירקון, במאי. צילום: קוקו

שלמה ארצי יארח את אביב גפן, רמי פורטיס את קורין אלאל: פסטיבל התמר חוזר

הזמר האגדי ישוב להשתתף בפסטיבל לאחר עשור, במופע שבו יארח גם את החברים של נטאשה • מתי בדיוק יתקיימו ההופעות ואילו עוד מופעים ושיתופי פעולה מסקרנים יתרחשו בו? כל הפרטים

[object Object]

עוד לא ברור כיצד תיפתח שנת הלימודים בצפון ובדרום הארץ ואיך נעבור את חודשי הקיץ הלוהטים עם רוחות המלחמה המנשבות, אבל מה שבטוח זה שבחול המועד סוכות יחגגו בהיכל התרבות של הטבע בנוף המדבר, עם מוזיקה ישראלית משובחת, את פסטיבל התמר, שמציין השנה 24 שנים להיווסדו.

בפסטיבל יתקיימו מופעים חד-פעמיים וחוצי ז'אנרים, מהיפ הופ וים-תיכוני דרך פופ ואלקטרוני אתני, שיתופי פעולה מוזיקליים את הבמות – כל זה יקרה בתאריכים 22-17 באוקטובר, בהשתתפות עשרות אמנים ואמניות בארבעה אתרים שונים: היכל מצדה (מתחם מופעים למרגלות המצדה), פסגת מצדה (במתחם הארמון הדרומי הצופה אל עבר ים המלח), תחת עץ הבאובב (קיבוץ עין גדי) ופארק נחל אמציהו – יישובי כיכר סדום.

כל האמנים הגדולים יגיעו. פסטיבל התמר (ארכיון), צילום: רון כהן


מי שיפתח את הפסטיבל, אליו הוא יחזור לאחר עשור, הוא שלמה ארצי, שיארח את אביב גפן והחברים של נטאשה. עוד יופיעו: מוניקה סקס שיארחו את עלמה גוב, ברי סחרוף, רמי פורטיס שיארח את קורין אלאל, דודו טסה שיארח את ריקי גל, אביתר בנאי במופע להקה, יסמין מועלם, פאר טסי, רביד פלוטניק יארח במופע ענק את אהוד בנאי, גל תורן, נגה ארז, האחים סוויסה (מופע פותח: עדן דרסו ודי.ג'יי. פרץ גלאס), פלד, אודיה, התקווה 6, אושר כהן, הדג נחש, דויד ברוזה שיארח את קרולינה ושלומי שבן שיארח את מארק אליהו.

במסגרת הפסטיבל, עמיר בניון יציין 20 שנים לצאת אלבומו המצליח "ניצחת איתי הכל" במופע שבו יארח את מוש בן ארי. במופעים נוספים, עמרי סמדר שיארח את לולה מארש, גיא ויהל (מופע פותח: אפרת גורן), נורית גלרון במופע אקוסטי, מופע הילדים "אגדה חיה" של שחר אבן צור, בר צברי, רואי לוי משוטה הנבואה, ועוד.

"כל כך הרבה עבר עלינו כעם וכיחידים בשנה האחרונה. ליבנו כל יום וכל רגע עם הלוחמים והלוחמות, החטופים והחטופות, הפצועים והפצועות ועם המשפחות כמובן", מסר רוני חוס, המנהל האמנותי של הפסטיבל. "במציאות הלא פשוטה אשר אנו חיים בתוכה, פסטיבל התמר הינו רגע שמביא איתו קצת שמחה, נחמה וריגוש. השנה התוכנית מורחבת, משתדלת להביא את כל גווני המוזיקה הישראלית ולחבר את אלפי האנשים לטבע עוצמתי, תרבות ומוזיקה. בואו להתרגש ולהיות ביחד על אחת הבמות היפות שיש למרגלות המצדה ובפסגתה. אני מאחל לכולנו ימים טובים יותר, בתפילה עמוקה לשחרור כל החטופים במהרה".

דודו טסה בהופעה (ארכיון), צילום: קוקו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו