סולן קולדפליי במהלך הופעה: "שלחו אהבה לישראל או לפלשתין - למי שאתם רוצים"

כריס מרטין פנה אל קהל הצופים בהופעה של להקתו באנגליה וביקש מהם להפגין תמיכה במדינה לבחירתם, כשהוא מתייחס למלחמות בעולם • מבולבלים? גם אנחנו

כריס מרטין, סולן קולדפליי, בהופעה בפורטוגל (ארכיון). צילום: אי.פי.איי.

קולדפליי תפסה אתמול (שבת) את הבמה המרכזית בפסטיבל גלסטונברי האיקוני באנגליה, ובמהלך ההופעה בחר הסולן כריס מרטין להתייחס למלחמות שמתחוללות בעולם. לקראת סוף הסט, מרטין ביקש מהקהל להניף את ידיו באוויר ולשלוח את אהבתו "לישראל או לפלשתין, לאוקראינה או לרוסיה - למי שאתם רוצים", וניתן להניח כי הותיר צופים רבים מבולבלים.

קולדפליי בהופעה, צילום: רויטרס

אף שנראה כי מרטין לא בחר בצד כלשהו בקריאתו, יצוין כי קולדפליי אירחה בהופעה זמרת ממוצא פלשתיני-צ'יליאני בשם אליאנה (Elyanna). אליאנה, ילידת נצרת, השתתפה בביצוע לשיר חדש של הלהקה, שככל הנראה נושא את השם "We Pray" ובו כלולה השורה "We pray that we make it till the end of the day" - אנחנו מתפללים שנשרוד עד סוף היום. האם מדובר בשיר שתומך בצד הפלשתיני של המערכה בעזה ו/או נכתב בהשראתה, והאם הוא ייכלל באלבום החדש של קולדפליי, "Moon Music", שיושק בתחילת אוקטובר? שאלות טובות.

מלבד פוליטיקה עמומה ושנויה במחלוקת, נרשם בהופעה גם רגע מרגש במיוחד: במהלך ההדרן העלתה קולדפליי לבמה את השחקן הקנדי האהוב מייקל ג'יי פוקס, שמתמודד זה עשרות שנים עם מחלת הפרקינסון. כשהוא מרותק לכיסא גלגלים, פוקס בן ה-63 תרם את חלקו לביצוע מרגש במיוחד לשיר "Fix You" (שבו אף שולבה מחווה לסרט "בחזרה לעתיד", בכיכובו של השחקן) וגם לשיר "Humankind", והקהל הגיב בהתלהבות אדירה.

"הסיבה העיקרית שאנחנו בלהקה הזו היא 'בחזרה לעתיד'. אז תודה לך, מייקל, הגיבור שלנו", אמר מרטין לאחר ההופעה, שלמעשה סייעה לקולדפליי לשבור שיא מרשים: זו היתה הפעם החמישית שבה ההרכב הבריטי היה המופע המרכזי של גלסטונברי - יותר מכל אמן אחר בהיסטוריה. עד כה חלקה קולדפליי את התואר עם להקת הקיור.  

בתחילת החודש אלפי ישראלים הגיעו הלילה להופעה של קולדפליי באתונה. בזמן שהלהקה ניגנה את השיר "Yellow" (הצבע שמזוהה עם המחאה להשבת החטופים מעזה), הקהל הישראלי הרב זעק את הקריאה המזוהה עם התנועה: "החזירו אותם הביתה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר