שירת חייו האחרונה: המונים ליוו את הזמר אדם למנוחות

המוני מעריצים, שחקנים, מוזיקאים ואמנים הגיעו לחלוק כבוד לזמר האהוב שנפטר בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן • הוא תרם את קרניות העיניים שלו וביקש שכל ההכנסות ממופע המחווה לכבודו ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן ולמטה החטופים

הזמר אדם . צילום: קוקו

הזמר והשחקן אדם הובא הערב (חמישי) למנוחות בבית העלמין בחיפה, כאשר אלפי אמנים ומעריצים ליוו אותו בשירת חייו האחרונה. 

אדם (שם הבמה של חיים כהן) נפטר הבוקר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 64 במותו. מדינה שלמה עקבה בשנה האחרונה אחר ההתמודדות ההירואית של אדם עם המחלה, התמודדות עליה סיפר ושיתף ברשתות החברתיות באומץ רב ובכנות מוחלטת. הבוקר הודיע המרכז הרפואי איכילוב על פטירתו.

היום גם נודע כי אדם תרם את קרניות העיניים שלו וביקש שכל ההכנסות ממופע המחווה לכבודו ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן ולמטה החטופים.

הזמר אדם ב-2021, צילום: אפרת אשל

מירי פרלמן - המנהלת של אדם וחברתו הקרובה, ספדה לו: "בחודש האחרון דיברת אליי לתוך האוזן את כל מה שעוד רצית להשאיר כאן. כל הזמן נלחמת. אמרת: 'יש עוד קצת זמן. לא הרבה, אבל יש'. האמנתי לך. היום בחמש וחצי בבוקר, הרגשתי כאב חזק בנשימה שלי. עמדתי לידך והתחלנו לנשום ביחד - כמו תומכת לידה שמוציאה תינוק לאוויר העולם. עוד נשימה ועוד. עד הנשימה האחרונה שלך. ליוויתי אותך החוצה מהעולם הזה. זכיתי להעביר אותך בעדינות אין קץ למסע הבא שלך".

חברו שלומי ברק אמר: "כמה למדתי ממך מתחילת הדרך, תמיד אמרתי שאתה מסדר לי את המחשבות בראש, המקצועיות והאישיות. תמיד התייעצתי איתך בכל דבר. תמיד היית מסור עד עמקי נשמתך. איזה כוכב ענק אתה, זוהר ונוצץ. אציל נפש... כמה סבל עברת, ייסורי גוף ונפש ולמרות הכול הצלחת לחייך בהתמודדות ובאומץ רב שאין דומה לו. מלאכי השמים יקבלו אותך בזרועות פתוחות, תנעים להם את זמנם. פרח נדיר היית. תודה לך, שזכיתי להיות במחיצתך, על כל השנים. אוהב אותך מעומק לבי ונשמתי, לעולם לא אשכח אותך".

הזמר אדם בבית החולים ב-2018, צילום: קוקו

בת דודתו נורית אמרה: ספדה לו: "היית המפקד של החבורה. כל חופש היית מארגן לנו הצגות, תחפושות, ריקודים, צחוקים, הומור... היית לנו בן דוד מאוד יקר. היית אח לאחותך כמו שלא רואים - אתה ואילנה הייתם קשורים כאילו הייתם תאומים סיאמים. סעדת אותה במחלתה בצורה בלתי רגילה. אהבתך להוריך ניכרת גם בסרטונים שהוצאת. השארת חותמך על כל המשפחה בהומור המיוחד שלך, בריקודים, בשירה. נתגעגע אליך תמיד, המשפחה".

הזמר אדם, צילום: אפרת אשל

שמונה אלבומי סולו

לצד פעמיים בהן זכה ב"זמר השנה", פעמיים בהן זכה בפסטיגל, אדם הוציא שמונה אלבומי סולו, אלבום הופעה חיה בזאפה. הוא גם השתתף בתוכניות "היכל התהילה" וב"חיים ואדם" - סרטה התיעודי של מירי פרלמן.

הוא הופיע בקדם האירוויזיון בשנת 1991 עם השיר "יחד נעמוד" שהביא אותו למקום השני ושוב בשנת 1993 עם "עד", שהביא אותו למקום השלישי, בתוכנית הטלוויזיה "פלאי קלעים", וגם בתיאטרון כיכב לא מעט בהצגות ילדים והמחזות זמר ("הקוסם מארץ עוץ", "לזרוס"), ובפסטיבל תיאטרונטו בשנת 2011 העלה הצגת יחיד אוטוביוגרפית, בשם "חיים ואדם" בה התייחס גם ליציאה המתוקשרת שלו מהארון בשנת 2007, דרך שירים וסיפורים אישיים מחייו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר