"נשארתי לידו אתמול עד 4 בבוקר וליטפתי לו את היד": עולם התרבות נפרד מהזמר אדם

עולם התרבות והמוזיקה ספד היום לזמר שהלך לעולמו לאחר מאבק קשה במחלה • "הוא היה איש נדיר ויוצא דופן ובימים כאלה, כשהכל שורף לך בגוף, זה קשה שבעתיים"

הזמר אדם. צילום: אפרת אשל

עולם התרבות מתאבל הבוקר (חמישי) על הזמר אדם, אחד האמנים הגדולים שהלך לעולמו מוקדם מדי. אדם, שהתמודד באומץ ובגבורה עם מחלת הסרטן, ושיתף ברשתות החברתיות את עוקביו במסע שלו, נפרד על גבי הרשת בפוסט מרגש: "אם אתם קוראים את המילים האלה, סימן שאני בעולם שכולו טוב, ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ.

"רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי ייאמן בחיים האלה, עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר; באהבה, בחברות, ביצירה. נשארו לי כמה חלומות לא סגורים אבל לא המון. תודה על אהבה, תודה על כל אדם שפגשתי או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים, אוהב".

הזמר אדם, צילום: אפרת אשל

הזמרת דפנה דקל, קולגה וחברה של אדם משנות ה-80, נפרדה ממנו בבכי בתגובה ל"ישראל היום": "הוא אחד האנשים הכי מיוחדים והכי טובים ואחד הפרפורמים הכי גדולים שיש פה. אדם עם כל כך הרבה נתינה, עם עצות טובות וחכמות, הסתכלות בהירה על החיים ועל העולם.

"נשארתי לידו אתמול עד 4 בבוקר וליטפתי לו את היד ונפרדתי ממנו. הוא היה איש נדיר ויוצא דופן ובימים כאלה, כשהכל שורף לך בגוף, זה קשה שבעתיים".

הזמרת אילנית, שאירחה את אדם בהופעותיה, ורק לפני כמה חודשים שחררה את הדואט איתו "ללמוד שוב לעוף" ומיוצגת במשרדו של שלמה צח, שמייצג גם את אדם, סיפרה הבוקר ל"ישראל היום": "הוצאנו את השיר בתחילת המלחמה וביחד עפנו לשמים יחד. אני מכירה אותו מהיום הראשון שהתחיל לשיר באופן מקצועי. הוא היה איתנו במשרד שטיפח אותו. הוא היה אליל נוער, מוכשר, זמר נפלא עם נשמה. הקהל שלו לא שכח אתו בשנים האחרונות ובא להופעות שלו - אבל מעבר לכל זה, הוא היה אדם נפלא, אדם חכם, עם נשמה, כל הסופרלטיבים שאפשר לתת אני אתן לו.

"הוא היה עניו וצנוע. זה כואב לי מאוד. אני זוכרת שהתחלתי להזמין אותו להופעות שלי כאמן אורח והיה איתו כל כך כיף. בלי פוזות, עם צחוקים, שיחות על החיים. עצוב לי נורא".

האמרגן והמפיק שלמה צח, מי שגילה למעשה את אדם ואחראי לקריירה שלו סיפר: "הקשר עם אדם התחיל כשהפקתי את הקומדיה 'בנים גידלתי ורוממתי' ומישהו המליץ עליו לשחק את בנו של ספי ריבלין להצגה. קבענו שלוש פעמים פגישה והוא לא בא. חצי שנה אח"כ אני מפיק ליזהר כהן את השיר 'עולה עולה' לאירוויזיון ואחת הרקדניות, טלי ריקליס, אומרת לי 'יש רקדן חתיך'. אמרתי לה 'תביאי אותו', ואז היא מביאה את אדם. לקחנו אותו איתנו לאירוויזיון כרקדן. בדרך חזרה הם שרו והשתוללו באוטובוס, וראיתי איך הוא שר ומפה התגלגלה הקריירה שלו, כשכל השנים אני מייצג אותו.

"הוא איש מופלא וענק. בחיים לא עשה צרות. לב גדול. אני כל כך אוהב אותו. אתמול בצהריים עוד הספקתי לראות אותו בבית החולים. הוא מאוד סבל לאחרונה. עכשיו לפחות הוא לא סובל".

ירדנה ארזי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "הרבה שעות העברנו יחד בין הופעות, ותמיד הרגשתי איתו הכי בבית בעולם. אחוות חיפאים כנראה. מסע חייו לא היה פשוט; היו בו פסגות גבוהות מאוד וגם טלטלות ואתגרים והוא התמודד איתם באופן מעורר הערכה והשראה.

"הפעם האחרונה בה נפגשנו הייתה בכיכר החטופים. זה היה חיבוק אחרון אחרי כמעט 40 שנה של היכרות מקצועית וחיבה אישית גדולה. לא פלא שגם בדברי הפרידה היפים שהשאיר לאוהביו, הוא הבטיח לפעול למען החטופים גם מלמעלה. הנפש הרגישה והטובה שלו ראתה את האחר תמיד. הוא חי ואהב והגשים חלומות והשאיר לנו שירים יפים ורגעים מופלאים וקווץ' גדול בלב. אדם, אנחנו לא נשכח. נוח בשלום על משכבך".

המלחין והיוצר קובי אושרת כתב: "צער ענק על לכתו של אדם. אהוב במיוחד. שולחים תנחומים על אדם שבילה כאן שנים טובות. תנוח על משכבך, אדם יקר. יהי זכרך ברוך".

"לנצח אהיה הנער שהולך בשבילי הקיבוץ עם בנדנה על היד וצועק 'אין מוצא'. פסקול ילדות", כתב הזמר רן דנקר.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני וימית רעייתי, שהעריצה את אדם עוד בהיותה נערה, הצטערנו מאוד לשמוע שהזמר המוערך והמוערץ, עם קולו הייחודי שליווה דורות שלמים, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן הארורה. תרומתו להתפתחות המוזיקה הישראלית תישאר איתנו לעד וקולו המיוחד יחסר לנו מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר