הלם בעולם המוזיקה: זמר הלהיט המיתולוגי הלך לעולמו במפתיע בגיל 49

שיפטי שלשוק, סולן להקת קרייזי טאון, המוכרת לקהל הרחב בזכות להיט הענק "Butterfly", נפטר • להקתו פרצה לתודעה בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים

שיפטי שאלשוק, סולן קרייזי טאון מתוך הקליפ ל-"Butterfly". צילום: יוטיוב

שיפטי שלשוק (Shifty Shellshock), סולנה היהודי של להקת הראפ-רוק/נו-מטאל האמריקנית קרייזי טאון, מת בגיל 49. שלשוק, ששמו האמיתי היה סת' ברוקס בינזר, נמצא מוקדם יותר השבוע ללא רוח חיים בביתו שבלוס אנג'לס. נכון לכתיבת שורות אלה, סיבת מותו של המוזיקאי אינה ידועה ופרטים נוספים צפויים להתפרסם בהמשך.

קרייזי טאון הוקמה ב-1995 בלוס אנג'לס בשם The Brimstone Sluggers, אולם פרצה לתודעה ב-1999 בשמה החדש ובזכות הסינגל המצליח שלה "Butterfly". השיר הגיע למקום הראשון במצעדים של מדינות רבות, ובהן ארה"ב, אוסטריה, גרמניה, יוון, פולין ושווייץ. גם בישראל נחל השיר הצלחה רבה, ולא מעט כתבות על הלהקה, שעסקו בעיקר בשיפטי, פורסמו בעיתונות הנוער של אותה תקופה. הלהיט הענק התבסס למעשה על סימפול גיטרה מהקטע האינסטרומנטלי "Pretty Little Ditty" של הרד הוט צ'ילי פפרז - וקרייזי טאון אף חיממה את הפפרז בסיבוב ההופעות שלה.

בסך הכל שחררה קרייזי טאון שלושה אלבומי אולפן: "The Gift of Game" (1999) שהגיע למעמד פלטינה בארה"ב; "Darkhorse" (2002) שכשל במצעדים (מקום 120 בלבד בארה"ב); ו"The Brimstone Sluggers" (2015), שכלל לא התברג למצעדים. הסינגל האחרון של הלהקה, "Faded", הושק בשנה שעברה וכשל גם הוא. יש לציין ששיפטי שלשוק היה מאז ומתמיד החבר הקבוע היחיד בלהקה, שנגניה התחלפו בתדירות גבוהה. ב-2004 שחרר שלשוק את אלבום הסולו היחיד שלו, "Happy Love Sick", שנטה יותר לכיוון ההיפ הופ.

יצוין כי שלשוק היה דמות שנויה במחלוקת. הוא התמודד במהלך חייו עם התמכרויות לסמים ואף "כיכב" בתוכניות הריאליטי "Celebrity Rehab" ו"Sober House", שעוסקות בתהליכי גמילה של מפורסמים. כמו כן, היה מעורב בתגרות מתוקשרות והורשע במכירת סמים קלים, באחזקת קוקאין, בניסיון פריצה ואף בתקיפת זוגתו, דוגמנית וכוכבת ריאליטי בריטית בשם ג'סמין לנארד, שאיתה יצא בתחילת העשור הקודם. הוא הותיר אחריו שני בנים ממערכות יחסים שונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר