"רועש, מוזר ומשוגע": להקת הענק משנות ה-90 התחילה להקליט את אלבומה החדש

סווייד, הלהקה הבריטית האהובה, שכבשה את המצעדים בשנות ה-90 והופיעה בישראל רק בשנה שעברה, עובדת במרץ על הפרויקט הבא • מעבר לתיאור החומרים החדשים שסיפק לעת עתה הסולן האייקוני ברט אנדרסון, מעריץ שנכח בהופעה שהתקיימה לאחרונה תיעד את ההרכב המפורסם מבצע שיר חדש לגמרי - שסביר להניח שייכלל באלבום הבא

היפים והנכונים. סווייד. צילום: יח"צ

להקת סווייד לא מבזבזת זמן וממשיכה לעבוד במרץ על אלבומה הבא. הרכב הרוק-בריטפופ האהוב, שכבש את המצעדים בשנות ה-90, התפרק בתחילת המילניום והתקמבק ב-2010, שחרר אמנם את אלבומו התשיעי, "Autofiction", רק ב-2022, אולם מתברר שהאלבום העשירי כבר נמצא בהקלטה.

בסוף השבוע האחרון הופיעה סווייד בפסטיבל האי וייט הנודע שבאנגליה, וסולן הלהקה, ברט אנדרסון (56), פינה מזמנו כדי לשוחח עם תחנת הרדיו הבריטית "אבסולוט רדיו" וסיפר קצת על הפרויקט המוזיקלי הבא שלו ושל חבריו. "כבר התחלנו להקליט את האלבום. הוא יהיה רועש, מוזר ויותר נואש, נוירוטי ומשוגע מ-'Autofiction', אבל גם יותר ישיר וכן. הרבה מהנושאים שהוא יעסוק בהם יהיו חשופים וגולמיים. אין בו פואטיקה, וזו בעצם הדרך שלי להגיד מה אני חושב על כל מיני דברים".

סווייד בהופעה בישראל ב-2015 (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

הכל טוב ויפה, אבל איך ההגדרות הלא כל כך ברורות האלה מיתרגמות למוזיקה? למרבה המזל, מעריץ שנכח בהופעה שהתקיימה שלשום (ראשון) תיעד את סווייד מבצעת שיר חדש לגמרי בשם "Antidepressants", שיר שככל הנראה ישולב באלבום העתידי. אכן, הגיטרות נשמעות בו די גולמיות.

את גלגולה הנוכחי של סווייד, שהופיעה בישראל רק בשנה שעברה, מרכיבים אנדרסון, לצד הגיטריסטים ריצ'רד אוקס וניל קודלינג, הבסיסט מאט אוסמן והמתופף סיימון גילברט. בין הלהיטים הגדולים שלה ניתן למצוא את השירים "Beautiful Ones", "The Wild Ones", "Saturday Night", "Animal Nitrate" ו-"Trash" - להיט ענק שלהקת ה-EBM הנורבגית "אפופטיגמה ברזרק" הקליטה לו בעבר קאבר.

 בסוף השבוע הקרוב תצא סווייד לסיבוב הופעות ברחבי בריטניה ואירלנד לצד מעצמת רוק בריטית נוספת - מאניק סטריט פריצ'רז, להקת רוק אייקונית, ותיקה ומוערכת בפני עצמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר