בהשראת שירו האייקוני "בלוז כנעני": פרויקט חדש ומסקרן עם אהוד בנאי

השיר המפורסם וכל יצירתו של בנאי מהווים השראה לפסטיבל חדש שנושא את אותו שם • הוא יציג את ארץ כנען הישנה וישראל החדשה דרך המוזיקה • "מסע בזמן דרך העבר ואל העתיד", אומר הזמר והיוצר

אהוד בנאי. צילום: אורית פניני

"זהו זמן שיגעון, מהומה עד אין קץ, ובכל רגע חדש פורענות לא עלינו, והכל חי ברשת, הכל מתפוצץ", שר אהוד בנאי בשירו האלמותי "בלוז כנעני". כעת השיר הזה והיצירה של בנאי כולה מהווים השראה לפסטיבל חדש שנולד דווקא בימים הקשים האלה של שיגעון, מהומה ופורענות.

מדובר בפסטיבל "בלוז כנעני" שיתקיים בחאן השיירות ב-19 בספטמבר. הוא יציג את ארץ כנען הישנה וישראל החדשה, דרך המוזיקה; מקצבי הכליזמר של מזרח אירופה; מקצבי הדרבוקה של המזרח; הגיטרות של הנדריקס ואפילו הביטים של הראפר ד"ר דרה. מארמית, לערבית ולעברית.

"הבלוז הכנעני מציין את הניגון האותנטי המלווה את המסע בזמן של היוצרים והמאזינים של המוזיקה הישראלית במובן הרוחני, הנובע מהמרחב הפיזי המצומצם שלנו כאן. הוא מגדיר בתוכו את שיר הדרך הישראלית שלנו, שהוא שיר מסע בזמן דרך העבר ואל העתיד", אומר אהוד בנאי על מה שהוא מקווה שיהפוך למסורת.

אהוד בנאי, צילום: קוקו

בין המוזיקאים שיופיעו ב"נווה המדבר" חאן השיירות יהיו אהוד בנאי שיארח את ג'ורג' סמעאן; ברי סחרוף; קורין אלאל; כנסיית השכל; ארז לב ארי; איה זהבי פייגלין; DJ רותי טוויל ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר