יהיה דואט עם סקעת? הראל מויאל מסכם שני עשורים במופע חדש

הזמר המפורסם מציין 20 שנה מאז "כוכב נולד" וחוזר במופע ובשיר חדש בשם "ילד שלי", מעין תפילה לשמירת ילדינו • "המוזיקה נותנת לאנשים כוח גדול"

הראל מויאל. צילום: רונן אקרמן

התגעגענו: 20 שנים חלפו מאז זכה הראל מויאל בעונה השנייה של "כוכב נולד", וכעת, לציון שני עשורים של פעילות מוזיקלית, הוא יוצא במופע חדש ומוציא שיר מרגש בשם "ילד שלי", מעין תפילה לשמירת ילדינו.

את השיר כתב מויאל ללחן של נדב אסולין, לרגל אירוע בר המצווה של בנו שוהם, שם גם ביצע אותו לראשונה, ומחר (שני) הוא ייצא כסינגל לחיזוק ולקירוב לבבות במציאות המורכבת שבה הורים רבים מתמודדים עם כל כך הרבה אתגרים וקשיים. את השיר משחרר מויאל לצד ההכרזה על מופע מיוחד לכבוד 20 שנה לאלבום "אמצע הלילה בכפר", שבו יארח אמנים נוספים (17.8 בגריי תל אביב, 27.8 בזאפה ירושלים וב־18.9 בזאפה הרצליה).

הראל מויאל, צילום: אריק סולטן

"כשאני מסתכל על הראל של אז, אני רואה לוחם שהגיע לאודישנים חצי מרצון־חצי מדחיפה של המשפחה", הוא מספר כשאני חוזרת איתו למקום שבו הכל התחיל. "זה נפל עלי משום מקום. תמיד אהבתי לשיר אבל בעיקר לבד בחדר, וכשהלכתי לאודישנים לא הסתכלתי על זה לטווח הרחוק, זה די הפתיע אותי. היתה שם תמימות של ילד בן 22 וחצי שמגיע לתוכנית ומתפרסם פתאום, ילד שהיה מאוד פרטי ואישי ושכל החיים שלו היו הצבא.

"כשהגעתי לאודישנים הייתי ביחידת יס"ם ש"י, הייתי שנתיים בקבע, וזה מה שידעתי. לשיר ולהיות בטלוויזיה היה הקיצון מלהיות לוחם שעושה את הדברים האלה. במבט לאחור אני מסתכל על זה כחוויה מהממת ושמח שזה קרה, כי זה הביא אותי למה שאני עושה היום".

"זה נפל עליי משום מקום". הראל מויאל, צילום: רונן אקרמן

השיר שיוצא כעת הוא אחד השירים האישיים ביותר שלך.

"זה שיר מאוד אישי שאני מקדיש לילדים שלי (אלה, שוהם, אורי ולביא) ולהורים שבינינו, שלהם אני אומר באמת תהיו כמה שיותר זמן עם הילדים, תחוו אותם. הזמן טס מהר, וצריך להגיד להם כמה הם חשובים וכמה אתם אוהבים אותם. נדב אסולין, שהוא חבר, השמיע לי את הלחן עם טקסט שונה, ואיך ששמעתי את הלחן, תוך שתי דקות כתבתי את המילים של 'ילד שלי'. זה היה מטורף, כאילו השיר נולד לטקסט הזה.

"שלחתי לנדב, שמאוד התרגש, והחלטנו שנוציא את השיר. עבר זמן, ואז לקראת בר המצווה של הילד השיר הזה קפץ. שרתי אותו שם לפני שבועיים, ואנשים אמרו לי שהוא מתאים למצב, לילד שנכנס לעזה, לאבא שמחכה. לא חשבתי על כך בהתחלה, וזה נתן לי עוד יותר גושפנקה להוציא את השיר עכשיו".

"זה נתן לי עוד יותר גושפנקה להוציא את השיר עכשיו", צילום: אריק סולטן

ספר לי איך עוברים עליך החודשים הקשים האחרונים.

"כל המצב הזה בעצם תפס את כולם לא מוכנים, וישר התגייסתי למה שצריך, אם זה להגיע לחתונה הראשונה שחייל עשה בשטח, בחודש הראשון. המפקד שלו לא אישר לו לצאת. זה היה ממש בחודש הראשון, וזה היה מדהים. זו אחת החתונות שהכי התרגשתי לשיר בהן, כי היתה הפשטות של החיילים, שארגנו לו חופה עם שביל מאצטרובלים ודגלים. על השולחנות היו מנות קרב, והיה שמח ומטורף.

"ומשם זה להופיע בבסיסים, בהלוויות, הרבה דברים שהחזירו אותי קצת לתקופת הצבא שלי. הנגנים שלי ואני עברנו מבסיס לבסיס, וגם הופענו בפני מפונים. אתה בא לחזק ויוצא מחוזק, ובלילה פתאום חושב על מה שכולם עברו ועוברים, וכמובן החטופים. ראיתי מה מוזיקה עושה לאנשים, ומדובר בכוח גדול. הופעתי בפני חיילים אחרי שהודיעו להם על חברים הרוגים, הייתי בדמעות מולם, ולמרות הכל הם עוד באו להגיד לי תודה.

"אני זוכר ששרתי את 'שיר למעלות', ומפקד הפלוגה אמר לי 'אולי לא תעשה היום שקטים ועצובים, שלא יוריד להם את המוטיבציה?', אבל חשבתי שכן צריך, שזה שיר תפילה. גם לבכות משירים זה משהו מחזק, בעיקר ללוחמים שצריכים לפרוק את מה שיש בפנים".

הראל מויאל לצד הראל סקעת ב"כוכב נולד", צילום: טל כהן

אתה יוצא במופע מיוחד לרגל ציון 20 שנות קריירה. מה בתוכנית?

"זה יהיה מופע שמאחד בתוכו את כל מה שעברתי במשך השנים, כל השירים והלהיטים, אורחים בהפתעה. זה יהיה מופע בסימן הצדעה לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל, שלהם אקדיש את 'אמצע הלילה בכפר'. יהיו מחירים מיוחדים והזמנות של חיילים ומפונים למופע, תהיה הפקה מיוחדת, תואמת ל־20 השנים האלה. בשבילי זה ציון דרך".

יש סיכוי שאחד האורחים יהיה הראל סקעת, שאיתו התחלת את הדרך?

"אני לא יכול לספר מה יהיה", הוא צוחק, "אני לא פוסל שום דבר בחיים, שיתופי פעולה הם תמיד דבר טוב. מבטיח שיהיה מעניין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר