לאחר שהופיע עם דודו טסה: גיטריסט רדיוהד מותקף על ידי ה-BDS

ג'וני גרינווד נמצא על הכוונת של ארגון החרם נגד ישראל, מכיוון שהופיע עם הזמר הישראלי המצליח • לשניים יש פרויקט מוזיקלי משותף - האלבום "Jarak Qaribak" שהושק בשנה שעברה, וגרינווד אף נשוי לישראלית

ג'וני גרינווד. צילום: Getty Images

גיטריסט להקת רדיוהד, ג'וני גרינווד, נמצא על הכוונת של ה-BDS. לפני שבוע, הופיע גרינווד הבריטי לצדו של דודו טסה במועדון הבארבי שבנמל יפו, כחלק מהפרויקט המוזיקלי המשותף שלהם - האלבום "Jarak Qaribak" שהושק בשנה שעברה. ב-BDS לא בזבזו יותר מדי זמן, ותוך ימים אחדים פרסם מטה הקמפיין הפרו-פלשתיני שקורא להחרים את ישראל, איום להחרים גם את גרינווד, הנשוי לאמנית הישראלית שרונה קטן - ואם אפשר גם את רדיוהד עצמה.

דודו טסה וג'וני גרינווד, צילום: Shin Katan

בפנייה שהועלתה לאתר הרשמי של ה-BDS נכתב: "ג'וני גרינווד, תפסיק לעשות 'ארטוושינג' ("טיוח אמנותי") להשמדת עם. הופעה במדינת האפרטהייד ישראל - כל עוד היא שורפת פליטים פלשתינים בעודם חיים, שנמצאים במרחק נסיעה קצר לעזה - היא אינה מוסרית ומסווה את רצח העם.

"מאז 2004, העם הפלשתיני והרוב המוחלט של המוזיקאים (שלו), קוראים לאמנים בינלאומיים לסרב לעבוד עם מוסדות תרבות ישראליים אשר שותפים למשטר האפרטהייד שלה. רבבות של אמנים נענו לקריאה הזו. להקתו של גרינווד, רדיוהד, היא אולי הידועה ביותר לשמצה מקרב האמנים שהתנגדו לקריאה הפלשתינית, ובכך הכעיסה והטרידה את קהל המעריצים הפרוגרסיבי שלה".

להקת רדיוהד, צילום: AP

עוד הוסיף ארגון החרם: "הפלשתינים מגנים באופן מוחלט את הארטוושינג חסר הבושה של ג'וני גרינווד. אנחנו קוראים להפעלת לחץ יצירתי ובלתי אלים על רדיוהד, על מנת לשכנע אותה להתנתק מהשותפות הבוטה הזו לפשע - או שהיא תתתמודד עם התנגדות של תנועה שורשית".

אף שרדיוהד אינה פעילה בימים אלה, בינואר האחרון שחררה להקת The Smile - פרויקט צד של ג'וני גרינווד והסולן ת'ום יורק, את אלבומה השני, "Wall of Eyes". ניתן להתרשם מהסינגל המוביל מתוכו, "Friend of a Friend".

בתגובה לחרם מצד ה-BDS, טסה העלה פוסט לחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "ג׳וני גרינווד- מוסיקאי אדיר ואמיץ. חבר יקר שאני מעריץ ואוהב. אדם מדהים שתמיד מוכן להסתכן למען שלום וצדק. הרצון והבחירה שלנו כמוזיקאים (הוא אנגלי ואני יהודי-ישראלי, עם שורשים ערביים) תמיד היה וימשיך להיות, לשאוף להבנת האחר, להכיר אותו ולהכיר לו אותנו, באמצעות שפת המוזיקה. ההיפך מטיפוח שיח חד צדדי של חרמות ואיומים".

לבסוף, דיבר על ארגון החרם עצמו. "המחרימים והמגנים, לא מקדמים שום דבר מלבד עוד שנאה. אני מקווה ומאחל שההופעה של ג׳וני ושלי תאחד ותחבר אנשים מרקעים שונים, ותהיה חלק מצעד קטן לעבר עתיד טוב יותר".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר