"אימפריה גדולה של יצירה": השחקן והזמר דן תורן הובא למנוחות

משתתפים רבים ליוו למנוחות את היוצר בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא • בנו איתי ספד לו: "לימדת אותי לכתוב שירים ומה הם חברים" • אביו אילן: "הוא אמר לי שקשה לו, וזה כואב כשאבא לא יכול להושיע" • הזמר ברי סחרוף: "עדיין בהלם, זה חלום רע"

הלווייתו של דן תורן \ צילום: משה בן שמחון

הזמר, השחקן והיוצר, דן תורן, הובא היום (שישי) למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. 

איתי, בנו של דן תורן, ספד לו: "לא הבאתי דף, אבא שלי היה גיבור שלי הוא היה שותף, חבר מורה, אח, מנהל, טבח, בדרן, מטפל וגם מביך בצורה הנכונה. בגיל 6 ניסית להסביר לי למה אנשים רוצים חתימה, אחר כך היית בהופעות, בגיל 17 לימדת אותי לכתוב שירים, בגיל 18 כשחיברתי את הסאונד בהופעה בברבי הבנתי שאתה אגדה ואני הייתי המעריץ הכי גדול שלך. השיעור הכי גדול שלמדתי מאבא שלי זה חברים".

נפרדים בדמעות מדן תורן, צילום: קוקו

אבא של דן תורן, אילן ספד לבנו: "דן היקר, כשביקרתי אותו לאחרונה באיכילוב הוא אמר לי 'אבא, קשה לי', בן שאומר לאביו 'קשה לי' ואביו לא יכול להושיע, זה מצב קשה. אמרתי לו 'אני אוהב אותך בלי גבול' והוא אמר 'גם אני אותך'.

בני המשפחה נפרדים מדן תורן בדמעות, צילום: משה בן שמחון

"אימפריות יכולות להתמוטט ולהשאיר אפר ואבק ולהעלם, ואלו שמחוללים אותם גם נעלמים, אבל יכול להגיע אדם אחד חולם ולהניח אחריו אימפריה גדולה של יצירה שלא תתמוטט, זה מה שעשה הבן שלי האהוב עד בלי די, אני מודה לתמר ולנעמה ביתי שתמכו בדן לאורך כל החודש האחרון. אין לי מילים להודות לכן".

היוצר יהודה עדר נפרד, צילום: קוקו

אחות של דן מצד אבא: "הקשר שלנו היה מורכב, בגיל 4 דן לקח אותי ליום הולדת של ילדה מהגן אבל טעינו ביום ואז הלכנו ברגל ושמענו פסנתר. דן עצר וצעק 'מי זה מנגן לנו כל כך יפה?' הוא היה בן 16 ואני היית בת 4, שאל מה ניגנת והיא אמרה שופן, ואז עלינו אליה והיא השמיעה לנו קונצרט וקיבלנו עוגיות ואחרי שעה הלכנו. ככה היית דן, אני אוהבת אותך".

הזמר ברי סחרוף הספיד את תורן: "אני עדיין בהלם זה חלום רע, דן תודה על כל מה שהיית בשבילי אתה תחסר לי מאוד".

הזמר ברי סחרוף נפרד ושר בהלוויתו של דן תורן, צילום: קוקו

היוצר יהודה עדר: "ממש לא מזמן התקשרת אליי וביקשת שאשמע את האלבום החדש שלך, שכולו נוגן בגיטרה קלאסית. נתתי לך טיפ לנגן קצת יותר בעדינות, אך השבת לי 'יהודה, דעתך לא מעניינת'. רצית שפשוט אשמע את השירים, בלי שאומר מילה. כך תמיד היית, דן. אתה תחסר לי כל כך".

הזמר יובל מנדלסון מבצע שיר משותף שלו ושל דן תורן, צילום: משה בן שמחון

הפריצה של דן תורן הייתה בתחילת שנות השמונים בפינה "על הברזלים", ששודרה בתוכנית הבידור "זהו זה!" ועל המסך הגדול בסרט "סיפור אינטימי", ולאחר מכן גם בסרטים "דורית - חשיפה איטית", "בחינת בגרות" ו"עתליה" שהצלחתם קיבעה את מעמדו ככוכב התורן וכאליל נוער כשבנוסף שיחק בהצגות שונות בתאטרונים הבימה, הקאמרי ובית ליסין.

דן תורן, צילום: הרצי שפירא

לצד קריירת המשחק טיפח תורן את הקריירה המוזיקלית שלו, כשתחילה כתב שירים עבור זמרים אחרים בהם גם שרון ליפשיץ לה כתב את הלהיטים "קולנוע" ו"גידי". גם לאלבום הבכורה של רמי קלינשטיין כתב את "ביום של הפצצה" ו"את שרה ברדיו" ובסוף האייטיז עבר לקדמת הבמה כשהוציא את אלבומו הראשון "לו-חמה בשטח בנוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר