לא רק הבן של: יורש כוכב הרוק מוציא אלבום חדש

נועם בנאי מוציא אלבום חדש, שרובו נכתב לאחר שאביו מאיר נפטר • "נגיעה בחומרים האלה היא תרפיה אמיתית" • ראיון מיוחד

נועם בנאי. צילום: אור דנון

שבוע לאחר שהלך לעולמו המוזיקאי מאיר בנאי, בנו נועם כתב שירים על האובדן והטרגדיה שחווה - אך אפסן אותם במגירה ולא חשב מעולם שיום אחד יראו אור.

הוא סיים להקליט אלבום, בהדרכתו ובהשראתו של רביד פלוטניק - אבל אז הגיעה המלחמה, והאלבום הזה הרגיש פחות מתאים. הכאב שאפף אותו ואת כולנו שלח אותו לאותה המגירה, לאותו הכאב של אז - שהיום כבר יכול לצאת החוצה במעטפת של אלבום חדש בשם "השמש לא שוקעת", ובו השירים שכתב לאחר מותו של אבא.

"עד 6 באוקטובר עבדתי שנה וחצי על אלבום ראשון מלא. כבר הוצאתי שלושה מיני־אלבומים, אבל יצאו מהם שירים כסינגלים קודם, ופה ממש עבדתי על 12 שירים שאני לא מוציא לפני כן, ממש כמו פעם", הוא משתף. "זה היה אלבום מאוד חשוף, שכבר היה בישורת האחרונה של המיקסים - ואז הגיע 7 באוקטובר, וזה הרגיש לי זר.

"בשבועיים הראשונים, כמו כולם, הייתי בהלם מוחלט. משם זה התגלגל לרצון להרגיש מועיל, לעשות משהו. פשוט לקחתי גיטרה וירדתי לשיר לחיילים ולמפונים, ולפגוש את הסיפורים פנים אל פנים. בתוך זה נולדה לי בת שנייה, ממש לפני חודשיים, וגם עברנו דירה, והמציאות השתנתה. האלבום ההוא ייצא, אני בטוח בזה, אבל הרגשתי שזה לא הזמן שלו".

נועם בנאי, צילום: אוהד רומנו

אז החלטת ליצור אלבום חדש?

"הרגשתי שאני רוצה להביע את עצמי ולתווך את מה שאני מרגיש, ונזכרתי בחומרים שנכתבו בשבוע-שבועיים אחרי שאבא שלי נפטר, שהיו במגירה ולא היתה לי תוכנית להוציא אותם. אני זוכר שבפגישה עם עמיר לב, אחרי שאבא נפטר, הוא אמר לי שגם הוא כתב אלבום כזה אחרי שאבא שלו נפטר, והוסיף: 'אתה תראה שזה אלבום שלא ייצא אף פעם'. הבנתי למה הוא אמר את זה.

"זה אלבום כואב ושורט שלא נותן נחמה ואור, אבל אחרי שבע שנים, כשהחומרים שכתבתי אז עדיין כואבים, אבל קצת רחוקים, ואני עם אישה ושני ילדים - הפרספקטיבה משתנה. יש כאב ובור גדול, אבל גם יש חיים. החלטתי שאני נכנס לאולפן עם המפיק איתי צוק, ולקח חודש עד שהכל יצא".

מאיר בנאי ז"ל, צילום: קוקו

נגיעה בחומרים שכתבת על אבא עכשיו, שבע שנים אחרי מותו, יש בה משהו תרפויטי?

"בטח. אני חושב שזו הסיבה שדווקא עכשיו זה יוצא. היו לי שבע שנים, ויכולתי בכל רגע להוציא את השירים מהמגירה, אבל לא במקרה דווקא עכשיו הרגשתי צורך לגעת בהם, להתעסק שוב באובדן. כשאני רואה בחדשות בכל ערב עוד חייל שנהרג - זה מציף לי את החוויה ההיא. היום, בבית עם עוגן יציב, אני מרגיש שנגיעה בחומרים האלה ממקום שבו אני חזק יכולה להיות תרפיה אמיתית".

יוצא לך לחשוב מה אבא היה אומר על האלבום?

"אני חושב שהוא היה מאוד גאה. אני מרגיש שזה אלבום שהוא קצת כמו אבא, לא מתחשב ואין בו שום רצון להתחנחן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר