חשבון ה-X של חמינאי הושעה. צילום: צילום מסך

שני ציוצים יותר מידי: החשבון של חמינאי בעברית הושעה

החשבון של המנהיג העליון של איראן ברשת החברתית, שנפתח לאחר מתקפת "ימי תשובה" בסוף השבוע, הושעה לאחר 24 שעות בלבד • הסיבה - "הפרת הכללים של רשת X" • חמינאי הספיק לפרסם שני ציוצים, כשבאחרון איים: "נגרום למשטר הציוני להבין איזה כוח, יכולת, יוזמה ורצון יש לאומה האיראנית"

[object Object]

לאחר שבלילה שבין שישי לשבת, איראן הותקפה על ידי ישראל במה שכונה מבצע "ימי תשובה", המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, פתח עמוד ברשת החברתית הפופולרית X, בשפה העברית. אותו עמוד הושעה הלילה (שני), תוך 24 שעות בלבד.

קולות הקשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר וסגן-אלוף ש׳ מפקד טייסת 201 מרגעי התקיפה באיראן // דובר צה"ל

לפני ההשעייה הספיק חמינאי לפרסם רק שני ציוצים בעברית, בראשון נכתב: "בשם אללה הרחמן והרחום", ובשני כבר שיגר איום לעבר ישראל, וכתב: "המשטר הציוני עשה טעות, וטעה בחישוב שלו לגבי איראן. נגרום לו להבין איזה כוח, יכולת, יוזמה ורצון יש לאומה האיראנית".

חמינאי (ארכיון), צילום: West Asia News Agency

כאמור, במתקפת התגובה הישראלית, יותר ממאה מטוסי קרב וכטב"מים פגעו ב-20 אתרים באיראן, סוריה ועיראק, כשעל פי הדיווחים, נהרגו ארבעה חיילים איראנים. בסביבות השעה 2 בלילה, דיווחו באיראן על פיצוצים חזקים שנשמעו בבירה טהרן - וצה"ל אישר פחות מחצי שעה לאחר מכן כי הוא תוקף "באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן".

פיצוץ בטהרן לאחר תקיפה ישראלית, צילום: רשתות ערביות

כשעתיים לאחר מכן דווח על גל תקיפות נוסף. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי התקיפות הסתיימו רק כשלוש שעות אחרי שהחלו, בסביבות השעה 05:00.עשרות רבות של מטוסים וכלי טיס השתתפו במבצע, שנוהל מבור חיל האוויר על ידי הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו