"מנותקת מהמציאות": קמלה האריס הצטלמה לווג ב-7 באוקטובר - וחטפה ברשת

סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת לנשיאות הצטלמה לשער הדיגיטלי של מגזין ווג האמריקני, ביום השנה לטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר • הגולשים לא איחרו להביע ביקורת: "מראה ונרטיב חשובים לדמוקרטים יותר מחיי אדם"

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. צילום: איי.אפ.פי

בזמן שבארץ ובעולם ציינו ב-7 באוקטובר שנה לטבח הנוראי שגבה אלפי קורבנות וחטופים רבים שעוד נמצאים בידי חמאס, סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת לנשיאות קמלה האריס בחרה להתיישב מול המצלמה של הצלמת הנודעת אנני ליבוביץ', כשהיא לבושה בחליפה יוקרתית של גבריאלה הירסט ומדגמנת פוזות מחויכות לשער הדיגיטלי של מגזין ווג האמריקני. 

מגזין האופנה הילל את האריס כ"מועמדת של זמננו" לצד כתבה ארוכה שסיפרה את סיפור עלייתה לצמרת המפלגה הדמוקרטית, כשהאריס התייחסה גם לסכסוך המתמשך במזרח התיכון אך לא חשפה פרטים רבים על האופן שבו תפתור את המשבר אם תיבחר לנשיאה. כשנשאלה מה "האלמנט החדש" שהיא תביא לפתרון הסכסוך השיבה כי "אינה יכולה לחזות מה יהיו הנסיבות בעוד ארבעה חודשים, ואמרה כי "ארה"ב צריכה לספק נתיב להפסקת המלחמה של ישראל בעזה, אפילו יותר מאשר בלבנון", אך לא סיפקה פרטים נוספים.

קמלה האריס על שער ווג, צילום: אינסטגרם

מאז שצולם השער, האריס ספגה ביקורת ברשתות החברתיות על כך שבחרה להצטלם ביום זיכרון רגיש שכזה, כשמאות גולשים הביעו ביקורת גם על הפוטושופ המוגזם שנעשה בו שימוש כדי "להצעיר" אותה. הגולשים טענו כי ההפקה הנוצצת הגיעה בעיתוי בעייתי, כזה שלא רק אינו מכבד אלא גם עלול לעלות לה ביוקר באיבוד קהל המצביעים. "כל כך הרבה יותר חשוב מלהכיר בסבל האנושי", צייץ גולש בציניות. "מראה ונרטיב חשובים לדמוקרטים יותר מחיי אדם. זה עצוב", הוסיף גולש נוסף, כשאחר צייץ: "היא לגמרי מנותקת מהמציאות".

העיתונאית ג'ולי קלי כתבה: "הסיבה לכך שקמלה האריס הייתה כמעט בלתי נוכחת ביום השנה לרצח וחטיפת ישראלים ב-7 באוקטובר היא מפני שהיא הייתה בצילומי אופנה של ווג". הפרשנית השמרנית בריג'יט גבריאל הוסיפה וצייצה: "אני לא יודעת מה גרוע יותר. העובדה שווג בחרו להציג את קמלה האריס על השער שלהם או העובדה שקמלה האריס נעדרה ב-7 באוקטובר כי היא הייתה בצילומי אופנה".

כחלק מהדרכים שלה לציין את יום השנה ל-7 באוקטובר, האריס שתלה עץ רימון עם בעלה היהודי דאג אמהוף מחוץ למעון סגנית הנשיא לזכר "הכוח והסיבולת של העם היהודי" ו"לזכר זוועות 7 באוקטובר", כשהיא מצטטת מתוך תפילת הקדיש "כדי לדבר על האמונה המתמשכת שלנו באלוהים גם ברגעינו האפלים ביותר".

האריס אמרה שתישאר מחויבת לביטחונה של ישראל ולשחרור החטופים שמחזיק בהם חמאס כשהיא מציינת שמות של כמה מהם בדבריה, אך מדגישה לצד זאת את הצורך "להקל על הסבל העצום של פלשתינים חפים מפשע שחוו כל כך הרבה כאב ואובדן בשנה האחרונה". 

קמלה האריס על השער הראשון שלה לווג בפברואר 2021, צילום: צילום מסך

כזכור, האריס הועלתה על שער ווג פעמיים, כשהפעם הראשונה הייתה כשנבחרה לסגנית הנשיא בפברואר 2021. גם על השער הראשון שלה במגזין, קיבלה האריס ביקורת שטענה כי פריטי הלבוש אינם מכבדים את המעמד וכי האריס נראית כמו "השכנה החביבה מהבית ממול". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר