לא רק אנה דלבי: העבריינים שהפכו לסלבס

הנוכלת המפורסמת אנה סורוקין (דלבי) החלה להשתתף בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" האמריקנית, כשעליה יש אזיק אלקטרוני - מה שעורר סערה ברשת • דלבי היא לא היחידה, אז אספנו עבורכם את הפושעים שהפכו לכוכבים

אנה דלבי. צילום: GettyImages

אנה סורוקין, המוכרת יותר בשם אנה דלבי, התפרסמה לאחר שהצליחה להונות בנקים, בתי עסקים ואת חבריה עתירי הממון – כאשר התחזתה לפי עדויות ליורשת גרמנייה עשירה. הצטרפותה לאחרונה לקאסט העונה ה-33 של תוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" בארצות הברית, עוררה את השאלה הבאה – האם אנו חיים בעידן שמאדיר פושעים ונותן להם במה, או שמדובר בתופעה עתיקת יומין הנובעת מסקרנות אנושית טבעית? אספנו עבורכם את הדמויות הבולטות שהתפרסמו בגלל (או בזכות?) הסתבכויות פליליות לאורך השנים.

אנה דלבי

סיפור ההונאה לכאורה של דלבי זכה לעניין נרחב ולסיקור תקשורתי – ואף הוביל לסדרת נטפליקס מצליחה בשנת 2022, שנקראה "להמציא את אנה" בכיכובה של ג'וליה גארנר. דלבי נכלאה לפני כחמש שנים אחרי שהתחזתה ליורשת גרמנייה והונתה עסקים, בנקים ואנשי עסקים מהחברה הגבוהה בסכום מצטבר של יותר מ-250 אלף דולר.

בפברואר 2021 השתחררה ממאסר, וחודש לאחר מכן נלקחה בחזרה למעצר על ידי רשויות ההגירה והמכס, בגין שהייה במדינה מעבר לתקופת האשרה שלה. מאז היא שהתה במעצר בית עם פיקוח אלקטרוני ואיסור להשתמש ברשתות החברתיות – כשממש לאחרונה החלה להשתתף כאמור בעונה של "רוקדים עם כוכבים", שם האזיק האלקטרוני שלרגלה עוטר בנצנצים כסמל סטטוס משונה.

אנה דלבי, צילום: AFP

סיימון לבייב

שמעון יהודה חיות, או בשמו המוכר יותר – סיימון לבייב, התפרסם בעקבות הסרט התיעודי "נוכל הטינדר" של נטפליקס, בו הואשם לכאורה בהונאת נשים. מאז נדמה שלבייב הפך לכוכב של ממש, כאשר ברחבי ישראל ובמדינות רבות בעולם הוא הפך לדמות מסקרנת ומוכרת. לבייב אף זכה למספר לא מבוטל של ראיונות וסיקורים תקשורתיים, לצד תחקיר שלם שערך חיים אתגר – ובו התראיין מי שתואר כמנהלו האישי של לבייב. מקורבו העיד בעצמו שנעקץ על ידי לבייב לכאורה, אך במקביל הודה כי לאורך חודשים חיפש איך לקצור רווחים מהפרסום של סיימון.

סיימון לבייב, צילום: מתוך אינסטגרם

פריסיליה קשתי

כוכבת הרשת השתחררה ב-2020 מכלא נווה תרצה, לאחר שעונשה בן 24 החודשים קוצר בשליש (תוצר של שחרור מנהלי שנבע בין היתר מצפיפות יתר בכלא). המאסר נגזר לאחר שעל פי הנטען בכתב האישום שהוגש נגדה, קשתי דרסה והפקירה למוות את דוד מזרחי בן ה-82 בראשון לציון בשנת 2015.

קשתי "זכתה" עוד בתקופת מאסרה לביקורת ציבורית זועמת, כשהמשיכה לתפעל את חשבון האינסטגרם שלה מתוך הכלא, ולהעלות פוסטים המציגים חיי זוהר נוצצים, חופשות יוקרתיות ובילויים מנקרי עיניים. בחודש פברואר האחרון, נחשף כי סיפורה של קשתי יהפוך לסדרת טלוויזיה - כנראה בהשראת אנה דלבי.

פריסיליה קשתי, צילום: מתוך האינסטגרם של פריסיליה קשתי

ג'רמי מיקס

לפני כשמונה שנים ג'רמי מיקס בן ה-38 הוכתר ברשת כ"פושע הסקסי בעולם", לאחר שתמונת המעצר שלו מהכלא בקליפורניה הפכה לוויראלית. כאשר מיקס השתחרר מהכלא, החליט לפתח קריירה כדוגמן. הוא שוחרר מהכלא בשנת 2016 לאחר שריצה את עונשו על החזקת נשק והשתייכות לכנופייה, וסיפר בעבר לתקשורת האמריקנית כי הוא ניצל את הזמן בכלא כדי להתכונן לקריירה החדשה.

ג'רמי מיקס, צילום: X (טוויטר לשעבר)

מאיר לנסקי ובאגסי סיגל

בשנות ה-20 של המאה שעברה, השניים הנהיגו את אחת הכנופיות היהודיות החזקות בניו יורק, ועבדו בשיתוף פעולה הדוק עם לוצ'יאנו (חבר במאפיה האמריקנית). אחרי מותו לנסקי "סידר את העסק", חילק את ניו יורק בין המשפחות, הפשע המאורגן נולד – ואיתו הסרטים ההוליוודיים. הדמויות של השניים זכו לתהודה רבה בזכות עולם הקולנוע, ושמותיהם מוכרים עד היום ברחבי העולם.

מאיר לנסקי, צילום: ללא

צ'ארלס מנסון

צ'ארלס מנסון היה רוצח סדרתי ומנהיג כת שהיווה השראה לאינספור סרטים ושירים במהלך עשרות השנים שבהן היה כלוא. משפחת מנסון רצחה בהוראתו בין השאר את המוסיקאי גארי הינמן, שהיה מקורב אל הכת וסיפק לה סמים בשלב מסוים, ואת השחקנית שרון טייט, שהייתה אז נשואה לבמאי רומן פולנסקי ובחודש השמיני להריונה. בין רגעי התהילה של מנסון, נרשמה הופעת דמותו כפרודיה בסדרות אנימציה כמו "סאות' פארק" ו"איש משפחה".

צ'ארלס מנסון, צילום: AP

בוני וקלייד

לפני 90 שנה בדיוק הלכו לעולמם שניים מהשודדים הנועזים והאכזריים בהיסטוריה, שהספיקו בתקופה קצרה להפוך לשם דבר בהיסטוריה של הפשע האמריקני. צמד הפושעים האכזריים הפכו לסוג של גיבורים, כשהתקשורת של אותה התקופה סיקרה את מעשיהם, באופן שגרם להם להיראות הירואיים למדי. הסיקור הרב תרם להפיכת בני הזוג לדמויות מיתולוגיות הזכורות עד היום, וסיפורים על מעשי השוד שלהם תפסו מקום מכובד בעיתונים.

פורטרייט של בוני וקלייד, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר