"זהירות! אין לי שום קשר לזה": השחקן טום הנקס מזהיר את מעריציו

הכוכב זוכה האוסקר העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון פרסומת לכאורה בכיכובו המנסה לקדם תוכנית לביטוח שיניים, והזהיר את עוקביו כי מדובר בתוצר בינה מלאכותית שנעשה ללא ידיעתו

טום הנקס (ארכיון). צילום: AFP

למקרה שנתקלתם בסרטון פרסומת עם טום הנקס שמנסה לשכנע אתכם לרכוש תוכנית לביטוח שיניים - השחקן מבקש שתתעלמו ממנה באלגנטיות. הסיבה: מדובר בפרסומת שנעשתה ללא אישורו וידיעתו של הנקס, ושבעצם נעזרה בטכנולוגיית AI כי ליצור גרסה צעירה של האגדה ההוליוודית בת ה-67.

טום הנקס ואישתו ריטה ווילסון. רויטרס (ארכיון)

הכוכב זוכה האוסקר אפילו הפציר ב-9.5 מיליון עוקביו לא להתפתות לתרמית הנשכנית, ושיתף בעמוד האינסטגרם שלו צילום מסך של הפרסומת, בליווי הכיתוב "זהירות! יש סרטון שמפרסם איזו תוכנית דנטלית עם גרסת AI שלי. אין לי שום קשר לזה".

הפוסט של הנקס, שהועלה לרשת ביום שבת האחרון, כבר צבר קרוב ל-100 אלף לייקים - פי כמה וכמה מכל הפוסטים האחרונים של השחקן. מנגד, ייתכן ומדובר בהטרלה מצידו, שכן למה שחברת ביטוחי שיניים רצינית תרצה להסתכן ולהשתמש בגרסה "מוצערת" דווקא של הנקס כדי לקדם את המוצרים שלה - ועוד ללא אישורו? הוא אמנם שחקן אהוב ומוערך, אבל סביר להניח שהתביעה שהחברה תספוג בגין העבירה לא תהיה שווה את קומץ הלקוחות שיצטרף אליה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Tom Hanks (@tomhanks)

באותה נשימה גם נציין שהנקס התבטא בעבר נגד שימוש בלתי הוגן באינטליגנציה מלאכותית בתעשיית הבידור. "ראינו את זה מגיע. ראינו שתהיה אפשרות לקחת אחדות ואפסים (שמרכיבים שפת תכנות; ד"פ) בתוך מחשב, ולהפוך אותם לפנים ולדמות", הסביר הנקס בפודקסט שעלה לרשת במאי האחרון והוסיף: "זה כבר צמח מאז פי מיליארד, ואנחנו רואים את זה בכל מקום. אני יכול לומר שמתקיימות שיחות בכל הגילדות, בכל הסוכנויות ובכל משרדי עורכי הדין, לגבי ההשלכות של שימוש בפנים ובקול שלי - ושל כל אחד אחר - שהם הקניין הרוחני שלנו. אם הייתי רוצה, הייתי יכול להרים כבר עכשיו סדרה של שבעה סרטים שאככב בהם 32 שנים קדימה. אני יכול להידרס מחר על ידי אוטובוס וזהו זה מבחינתי - אבל ההופעות שלי יכולות להימשך לנצח. חוץ מההבנה (המוקדמת) שזה נעשה על ידי AI או דיפ פייק, לא יהיה שום דבר אחר שיזהיר אותך שזה לא אני".

הבמאית מריאל הלר וכוכב סרטה, טום הנקס, בטורונטו, צילום: אי.פי

תוסיפו לזה את שביתת השחקנים המתמשכת בהוליווד, שאחד מסלעי המחלוקת שלה הוא שימוש הוגן ב-AI כדי ליצור גרסאות דיגיטליות של שחקנים, ואי אפשר להתכחש לעובדה שפרסומת ה-AI של הנקס הגיעה בתזמון די מושלם, ממש בשיא השביתה. אז בין אם מדובר בפרסומת אמיתית לגמרי או בסוג של הטרלה מחושבת וממוחשבת - היא בהחלט עמדה במטרה שלשלמה היא נוצרה: ליצור באזז, שכן כולם מדברים עכשיו על השיניים של טום הנקס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר