ספילברג מתרסק: "סיפור הפרברים" מאכזב מאוד בקופות

הגרסה הקולנעית של הבמאי הוותיק והמוערך למחזמר הקלאסי הניבה הכנסות פעוטות למדי ביחס לסכום שהושקע בה

מתוך "סיפור הפרברים" החדש, צילום: ללא קרדיט

גרסתו הקולנועית של סטיבן ספילברג למחזמר הקלאסי "סיפור הפרברים" אמנם עוררה שיח ועניין עוד בטרם צאתה, אבל נראה שאת קהל פוקדי בתי הקולנוע היא לא בדיוק הרשימה. "וראייטי" מדווח כי הסרט המסקרן מאכזב למדי בקופות עם צאתו, וכי מאז שעלה לאקרנים הוא הניב הכנסות פעוטות של 10.5 מיליון דולר, מ-2,820 בתי קולנוע בהם הוקרן.

מדובר בסיבה לדאגה עבור החברות "דיסני" ו-"אולפני המאה ה-20", שהשקיעו בסרט סכום של 100 מיליון דולר, במטרה להחיות את סיפור האהבה השייקספירי במהותו, המתבסס על המחזה הקלאסי שעלה לראשונה בברודווי ב-1957. בשלב זה נראה שחברות ההפקה הולכות להפסיד מיליונים מהסרט, אלא אם הוא יזכה לפופולריות מאוחרת וימשוך אליו צופים במהלך עונת החגים הנוצריים ועונת פרסי האוסקר.

מדובר ללא ספק בהתחלה בעייתית עבור הסרט, שנחשב לאחד האהודים והמוערכים ביותר על ידי המבקרים השנה ועלה בלעדית בבתי הקולנוע (בניגוד לסרטים רבים היום, שניתנים לצפייה בזמן צאתם לאקרנים גם בפלטפורמות הסטרימינג הפופולריות). אף שבימי מגפה אלה כל סרט מבוסס מחזמר התקשה למשוך אליו צופים רבים, המקרה של "סיפור הפרברים" מדאיג במיוחד, נוכח העובדה שמדובר באחד הסיפורים האהובים ביותר בתולדות התיאטרון, ובבימויו של אחד מבמאי הקולנוע הוותיקים והרווחים ביותר בהוליווד.

בשלב זה אפילו הסרט המוזיקלי "שכונה על הגובה", שיצא השנה ועלה במקביל בקולנוע וב-HBO מקס, משך אליו יותר צופים, עם הכנסות של 11.5 מיליון דולר עם עלייתו. בנוסף, מדובר בסרט מוכר פחות, שההשקעה בו הייתה קטנה משמעותית מזו שהושקעה ב"סיפור הפרברים".  

"בעבר ראינו מיוזיקלס שתקשרו בסוף עם המבקרים והקהל וזכו לאהדה רבה", אמר למגזין דיוויד איי. גרוס, מנהל חברת "פרנצ'ייס אנטרטיינמנט ריסרץ'" המייעצת לאולפני קולנוע, ונתן כדוגמה הצלחות קופתיות כמו "שיקגו" מ-2003 (שהכניס ליוצריו 10.8 מיליון דולר עם צאתו, אך לבסוף גרף 170 מיליון דולרים). "אבל זה היה אז ועכשיו זה סיפור אחר. אם 'סיפור הפרברים' הולך להיות רווחי, יהיה עליו לתקשר בתוך ארה"ב וכן ברמה בינלאומית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר