סוף השנה האזרחית תמיד מביא איתו שלל מצעדים, דירוגים ורשימות שמתיימרים לקבוע מה היו הסרטים הכי טובים של תריסר החודשים החולפים. כל אתר, מגזין ומבקר והרשימה שלו. אבל מה באמת היו הסרטים הכי טובים, או לפחות המדוברים של 2024? למרות שהדירוגים הם בסופו של דבר סובייקטיביים, האם בכל זאת יש ביניהם איזשהו קונצנזוס שאפשר לגבות במספרים?
בפרויקט מעניין ומושקע במיוחד, ששם לעצמו למטרה אתר הקולנוע World of Reel לענות בדיוק על השאלה הזו, וערך שקלול של למעלה מ-400 (!) מצעדי סרטים שנתיים כדי לקבוע מהן היצירות הקולנועיות הבולטות של השנה. התוצאה היא בעצם מגה-מצעד, כזה שמפרט את מספר הפעמים שכל סרט אוזכר במקומות העליונים של כל המצעדים האחרים, ו/או ומצא את עצמו ברשימת "הכי טובים של השנה" (לא בהכרח במקום הראשון, אלא איפשהו בצמרת).
השורה התחתונה: המנצח הגדול של 2024 הוא ללא ספק הדרמה הקומית "אנורה" של הבמאי שון בייקר, שאוזכרה ב-158 מצעדים וצפויה לגרוף בשבועות הקרובים לא מעט פרסים יוקרתיים; למקום השני הגיע סרט האימה הסאטירי "יופי מסוכן" עם דמי מור ומרגרט קוואלי ובבימויה של קוראלי פארז'ה (114 אזכורים); ובמקום השלישי ניצבה הדרמה הסקסית "מתחרים" עם זנדאיה ובבימויו של לוקה גואדאנינו (110 אזכורים).
את העשירייה הפותחת משלימים בסדר יורד שובר הקופות "חולית: חלק שני" (90 אזכורים); הדרמה ההיסטורית "הברוטליסט" (89 אזכורים); הדרמה ההיסטורית "נערי ניקל" (81 אזכורים); סרט האימה הקווירי "ראיתי את הטלוויזיה זוהרת" (77 אזכורים); הדרמה דוברת ההודית "All We Imagine as Light" (70 אזכורים); המותחן הפסיכולוגי "עד שייצא עשן לבן" (58 אזכורים); וסרט האקשן "פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם" (57 אזכורים).
בהמשך הרשימה, העיבוד הקולנועי למחזמר המצליח "מרשעת" התברג למקום ה-16; סרט האנימציה המופתי "רוז הרובוטית" הסתפק במקום ה-19; וסרט האימה המדובר "נוספרטו" נעץ שיניים במקום ה-18. "מושבע מספר 2", סרטו האחרון של קלינט איסטווד, ניצב במקום ה-25, ואילו הסרט המוזיקלי המטלטל "אמיליה פרז" מצא את עצמו במקום ה-28, אף שלדעתנו מגיע לו הרבה יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו