הסרט "ג'וקר: טירוף בשניים" ממשיך לאכזב - והפעם גם מחוץ לאולמות הקולנוע. כשהמשכון הקומיקס מבית אולפני וורנר ו-DC עלה למסכים לפני כחודש, מהר מאוד התברר כי מדובר בפלופ ענק: באזז שלילי במיוחד לצד ביקורות איומות (ועם כל הכבוד לקוונטין טרנטינו, הבחור נמצא במיעוט) הובילו להכנסות של כ-200 מיליון דולר ברחבי העולם (מתוכן 58 בלבד בצפון אמריקה) - שככל הנראה יסבו לאולפנים הפסדים כבירים.
בשל הכישלון הקופתי הוחלט לשלוח את "ג'וקר: טירוף בשניים" הרבה יותר מוקדם מהצפוי לשירותי PVOD - כלומר להפוך אותו לזמין לצפייה ביתית דרך האינטרנט. הסרט אמנם עדיין לא מוצע לצפייה חופשית בשירותי סטרימינג במסגרת מנויים קיימים, אבל ניתן כרגע "לשכור" אותו לפרק זמן מוגבל תמורת תשלום חד פעמי בחנויות המקוונות של אפל ואמזון (גרסת הבלו ריי הפיזית של הסרט תושק ב-17 בדצמבר).
למרות זאת, מסתמן שגם המהלך הנואש הזה לא בדיוק מסייע לכותר לקושש עוד כמה דולרים כדי למזער נזקים ולצמצם הפסדים. לאחר השבוע הראשון שלו על גבי הפלטפורמה של אפל, לצורך העניין, ניצב "ג'וקר: טירוף בשניים" במקום הרביעי בלבד - אחרי סרטים הרבה יותר ותיקים (ומוצלחים, חייבים להודות) כמו "ביטלג'וס ביטלג'וס", "דדפול & וולברין" ו"יופי מסוכן" (שטרם הגיע לישראל). המצב בשירות הסטרימינג האמריקני Fandango דומה למדי, כשגם שם ממוקם "ג'וקר: טירוף בשניים" במקום הרביעי - אחרי "רוז הרובוטית", "דדפול & וולברין" ו"ביטלג'וס ביטלג'וס".
ונעבור לפרסומות
המפלה בחנויות הסטרימינג נחשפה ימים ספורים לאחר שטוד פיליפס, במאי "ג'וקר: טירוף בשניים", מתח ביקורת על רשתות הקולנוע ודרש מהן להפסיק להקרין פרסומות לפני הסרטים, שכן הן פוגעות לטענתו בחוויית הצפייה. "כבר שילמנו על הכרטיסים שלנו. אנחנו מתרגשים להיות שם. הפרסומות נוטות לשאוב את האוויר מהאולם", התלונן פיליפס לאתר מגזין הקולנוע הבריטי "Empire".
טיפ קטן מאיתנו: אם הסרטים היו, אתה יודע, טובים יותר - היינו מתמודדים עם הפרסומות בכיף. לטעמנו, מעבר לאיכות הסרט עצמו כמובן, מה שבאמת פוגע בחוויית הצפייה זה אנשים שנוברים לאורך כל ההקרנה בטלפון שלהם - ואפילו לא שמים אותו על מצב שקט.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו