גאווה: הסרט הישראלי שזכה בשני פרסים בפסטיבל הסרטים ברומא

סרטו של ערן ריקליס, "לקרוא את לוליטה בטהרן", זכה בשני פרסים במסגרת התחרות הראשית של פסטיבל הסרטים של רומא • אחד הפרסים הוא "חביב הקהל" - שמקבל משמעות מרגשת בתקופה זו

יוצר הסרט "לקרוא את לוליטה בטהרן", ערן ריקליס, לצד חמש השחקניות. צילום: Getty Images

בימים העצובים האלה, כשעולם התרבות הישראלי סופג חרמות מעבר לים, הנה קצת שמחה שמגיעה מרומא: סרטו של ערן ריקליס, "לקרוא את לוליטה בטהרן", זכה בשני פרסים במסגרת התחרות הראשית של פסטיבל הסרטים של רומא: פרס חביב הקהל (Audience Award) ופרס חבר השופטים לאנסמבל השחקניות (Special Jury Prize for the Female Cast).

בטקס שנערך היום, השתתפו בנוסף לריקליס חמש משחקניות הסרט. הסרט מבוסס על רב המכר הנודע של אזאר נאפיסי והופק כקו-פרודוקציה בין איטליה לישראל, כשמפיקי הסרט הישראלים הם משה אדרי, ערן ריקליס ומיכאל שרפשטיין ז"ל.

יוצר הסרט ערן ריקליס לצד חמש השחקניות, צילום: הפקת הסרט "לקרוא את לוליטה בטהרן"
יוצר הסרט ערן ריקליס במעמד קבלת הפרס, צילום: Getty Images

בסרט מככבות שחקניות איראניות בולטות ביניהן גולשיפטה פרהאני ("פטרסון"), זאר אמיר-איברהימי ("עכביש קדוש") מינה קבאני ("NO BEARS") ועוד, לצד ריטה שמשתתפת בתפקיד אורח מרגש. הוא ייצא בהפצה מסחרית באיטליה ב-21 לנובמבר ויגיע למסכים בישראל בתחילת השנה הבאה.

"כעם, אנחנו עוברים תקופה כל כך מטלטלת וכואבת, והקולנוע הישראלי נאבק בבידוד הולך וגובר בעולם. והנה קצת בשורות משמחות - גם הקרנות נפלאות לעיני מאות צופים ברומא וגם זכייה מרגשת בשני פרסים, לא דבר מובן מאליו בימים אלה", אמר יוצר הסרט ערן ריקליס. "אני נרגש במיוחד מפרס חביב הקהל שמחזק את התחושה שזהו סרט לקהל רחב באשר הוא ונוגע בנושאים שמעסיקים את האנושות כולה, לא רק את האזור שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר