תקשיבו למלך: זהו סרט האימה האהוב ביותר על סטיבן קינג בכל הזמנים

הסופר האמריקני - שחתום על עשרות יצירות מצמררות שהפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל וגם עובדו לפרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים - הוא ללא ספק אייקון תרבותי שיודע דבר או שניים על הז'אנר • במאמר שכתב לאחרונה לאתר Variety, חשף קינג את שלושת הסרטים שהשפיעו עליו

סטיבן קינג. צילום: AP

אם יש מישהו שמבין דבר או שניים בז'אנר האימה, זה ככל הנראה הסופר האמריקני סטיבן קינג - אדם שחתום על עשרות יצירות מצמררות שהפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל. "קארי", "זה", "הניצוץ", "העמדה", "חלקת סיילם", "בית קברות לחיות", "המגדל האפל" ו"מיזרי" הם רק חלק קטן מלהיטי האימה שקינג אחראי להם ועובדו לסרטים ולסדרות טלוויזיה, וגם לא נשכח את הקלאסיקות הקולנועיות "אני והחבר'ה", "גרין מייל" ו"חומות של תקווה" (שחגג לאחרונה יום הולדת 30), שאמנם לא משתייכות לסוגת האימה, אך מבוססות גם הן על יצירות ספרותיות של קינג.

אבל עם רזומה מדהים שכזה, נשאלת השאלה המתבקשת מהו סרט האימה האהוב ביותר על סטיבן קינג עצמו. ובכן, יש לנו את התשובה. במאמר שכתב לאחרונה לאתר התרבות Variety כחלק מפרויקט אימה מיוחד לקראת חג ההאלווין, חשף קינג את שלושת הסרטים שהשפיעו עליו / הפחידו אותו יותר מכולם (ואף אחד מהם לא מבוסס על סיפור שכתב, כמובן).

"בית האימה", צילום: יחצ

"המסקנה שלי היא שהסרט 'הכי מפחיד' משתנה בהתאם לגילו של הצופה", הסביר קינג בן ה-77 במאמרו, וכתב כי הגרסה המקורית של "בית האימה" ("The Haunting") מ-1963, בבימויו של רוברט ווייז (לא להתבלבל עם הרימייק הכושל בכיכובם של ליאם ניסן וקתרין זיטה-ג'ונס מ-1999) היה הסרט הכי מפחיד בעיניו כנער בן 16. לעומת זאת, "פרויקט המכשפה מבלייר" מ-1999 הוא הסרט שהכי הפחיד את קינג כמבוגר, עם דגש על "35 השניות האחרונות הנוראיות האלה", לדבריו.

הכי הפחיד אותו. "פרויקט המכשפה מבלייר", צילום: יחצ

עם זאת, סרט האימה הטוב והאפקטיבי בכל הזמנים לטעמו של קינג הוא דווקא להיט הקאלט שורץ הזומבים "ליל המתים החיים" של הבמאי המהולל ג'ורג' רומרו מ-1968, שאותו מתאר הסופר כ"יצירת מופת". "אני עדיין זוכר את האימה וחוסר האונים שחוויתי כשצפיתי בו לראשונה", תיאר קינג, שגם השווה את "ליל המתים" ל"פרויקט המכשפה" - שכן שני הסרטים הללו הופקו בתקציבים מזעריים, מתהדרים בפסקול מינימלי (או נטולי מוזיקה בכלל) ומשתתפים בהם שחקנים אלמונים.

"ליל המתים החיים", צילום: יחצ

"הסרטים האלה לא עובדים למרות הדברים האלה, אלא דווקא בגללם", סיכם קינג. אז אם יש ביניכם חובבי אימה שטרם צפו בשלוש הבחירות האייקוניות האלה - הגיע הזמן להשלים פערים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר