זה אחד מסרטי ההמשך הכי טובים שראינו

"בחורים טובים 2" מצליח לספק את הסחורה על הצד הטוב ביותר • גיבורי הסרט הקודם עוברים למושב האחורי, ואל קדמת הבמה מגיע מאור שוויצר, שנותן הופעה אנרגטית, משוחררת ומלאת כריזמה • אנחנו מחכים להמשך

העוגן של הסרט. שוויצר ב"בחורים טובים 2". צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

הוא אולי פחות ממוקד ומהודק מקודמו, אבל "בחורים טובים 2", סרט ההמשך ללהיט הקומי־רומנטי החרדי של הבמאי הפורה ארז תדמור מ־2022, עושה את עבודתו על הצד הטוב ביותר, ומספק את הסחורה שמצופה ממנו בקלילות ובהנאה גלויה.

כמו סרטי המשך רבים, גם במקרה דנן הסיקוול גדול ודחוס יותר. יש בו יותר דמויות, קורים בו יותר דברים ביותר זירות, ובאופן משמח הוא גם עשוי בתנופה גדולה יותר וביתר ביטחון.

גיבורי הסרט הקודם, נחמי (ליאנה עיון) ומוטי (עמית רהב), עוברים למושב האחורי, ואל קדמת הבמה עובר כעת ברוך (מאור שוויצר), יד ימינה של השדכנית המבוקשת מלכי (עירית קפלן הנהדרת), שמתאהב במבט ראשון בבתה הנאה של הבוסית שלו (עומר נודלמן). כמו שאתם יכולים לנחש, מלכי לא ממש מתלהבת לשמוע על כך, אבל ברוך מתעקש. תוך כדי כך הוא מתעלם לחלוטין מרות החרוצה וטובת הלב (ניב סולטן, אשתו של שוויצר במציאות), שעשויה להיות הרבה יותר מתאימה עבורו. האם יתעשת בזמן?

לא הכל עובד ב"בחורים טובים 2". למשל, המתח העדתי ההומוריסטי בין ההורים של נחמי ומוטי, שאליו נחשפנו בסרט הקודם ושממשיך ביתר שאת במהלך ההכנות לחתונתם, קצת ממצה את עצמו בשלב מסוים. אבל הסרט עצמו עשוי מצוין - הוא נראה מעולה ושופע בהתרחשויות, יש בו שלל הסחות דעת חינניות וסיקוונסים סוחפים (כולל מחווה מפתיעה ל"ביג לבובסקי"), ותדמור הבמאי מיטיב לדלג בין הדמויות הרבות תוך שמירה על פוקוס ועל קצב. במילים אחרות, אם אהבתם את הסרט הקודם - הסיכויים שלא תאהבו את הסרט הנוכחי הם קטנים עד מיקרוסקופיים.

מבין השחקנים, ראוי לציין את עבודתו של מאור שוויצר, שמחליק אל תוך התפקיד הראשי בטבעיות רבה. ההופעה האנרגטית, המשוחררת ומלאת הכריזמה שלו היא העוגן הרגשי של הסיקוול הזה, והסצנות שלו הן הלב של התסריט (שעליו חתומים גם הפעם תדמור, חוה דיבון ויקי רייסנר). גם נודלמן, סולטן וקפלן מצוינות, כל אחת בדרכה, בתור הנשים הדעתניות שמקיפות את שוויצר, ותענוג גם לפגוש שוב באחמד (היית'אם עומרי), הטבח הערבי בישיבה, שמתפקד כמו דמות בקומדיה רומנטית שייקספירית שמחלקת עצות טובות ומשעשעות לגיבורים הצעירים. מי יודע, אולי בהמשך יקדישו לו ספין־אוף משלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר