הילדים רוצים סרט לסוכות? יש הרבה - רק תבחרו

רוח רפאים ידידותית, רובוטית אימהית, קאמבקים נוסטלגיים של גיבורים מצויירים קלאסיים, עיבוד קולנועי לסדרה יפנית מצליחה ועוד • מעוניינים לקפוץ עם הילדים לקולנוע בחג? הנה המלצות על סרטי האנימציה הגדולים של סוכות

"רוז הרובוטית". צילום: יחצ

חג הסוכות הגיע וזה הזמן לחשוב על הזאטוטים שבבית שמשוועים למעט אסקפיזם במלחמה הקשה שעדיין נמשכת. לשם כך אין יותר טוב מבית הקולנוע, שמהווה מרחב מוגן בהרבה יותר ממובן אחד. מה גם, שהשנה הוא גדוש בסרטי אנימציה לילדים ולכל המשפחה; רוח רפאים ידידותית, רובוטית אימהית, קאמבקים נוסטלגיים של גיבורים מצויירים קלאסיים, עיבוד קולנועי לסדרה יפנית מצליחה ועוד. הנה המלצות על סרטי האנימציה הגדולים של החג.

"אלי והמפלצות"

אלי היא רוח רפאים קטנה, בודדה וחסרת ביטחון, שחולמת על משפחה אוהבת ו"נורמלית". אחרי שתקרית לא נעימה מפרידה בינה לבין הדוד שלה, אלי יוצאת למסע שמוביל אותה לרכבת ישנה ורדופת מפלצות, שגם כל אחת מהן סוחבת תיק משלה. אחלה סיבה שבעולם לאחד כוחות ולהציל את המצב, ואם לומדים על הדרך כמה שיעורים בקבלה עצמית, שיתוף פעולה וחשיבותה של חברות - מה רע? עוד בתמונה: רובוטים מרושעים עם אג'נדה נבזית ומתוכנתת מראש.

"אלי והמפלצות" היא הפקה גרמנית שמבוססת על ספר ילדים מצליח, אשר מעובד לראשונה למסך הגדול. פסקול הסרט כבר זכה בכמה פרסים בפסטיבלים מסביב לעולם, והבאזז הכללי סביר פלוס.

86 דקות, בדיבוב לעברית בלבד. מציג עכשיו.

"לוני טונס: הצילו! כדור הארץ השתגע"

סרט אנימציה דו-ממדי באורך מלא וחדש לגמרי בכיכובם של הלוני טונס, או לפחות כמה מהם. דאפי דאק ופורקי פיג, שבסך הכל עשו שיגועים במפעל המסטיקים שלהם, חושפים במקרה מזימה חייזרית להשתלטות על העולם. השניים, בסיועה של פטוניה פיג, נחושים למגר את הרשע ולהציל את היום כנגד כל הסיכויים, ואם אפשר אז גם לא לעלות זה לזה על העצבים, כפי שהם עושים בדרך כלל. ד"ש לבאגס באני.

91 דקות, בגרסה מדובבת לעברית ובגרסה דוברת אנגלית מתורגמת. מועד עלייה לאקרנים: 17 באוקטובר.

"רוז הרובוטית"

הסרט הזה אמנם אמנם עלה לאקרנים בישראל לפני כמה שבועות, אבל עדיין מוקרן בסוכות - וטוב שכך. אף שטרם הזדמן לנו לצפות בכל הסרטים האחרים בכתבה הזו, סביר מאוד להניח ש"רוז הרובוטית" הוא הטוב מכולם - וגם המועמד המוביל לזכות בפרס האנימציה בטקס האוסקר הבא. מדובר ביצירה מרהיבה ומרגשת מבית היוצר של אולפני דרימוורקס ("שרק", "הדרקון הראשון שלי", "קונג פו פנדה"), שמבוססת גם היא על ספר ילדים.

במרכז העלילה ניצבת רוז - רובוטית משוכללת שמוצאת את עצמה נטושה על אי בודד לאחר שאבדה בסערה. עד מהרה מתברר לרוז שהאי דווקא לא כל כך בודד, אלא מלא בבעלי חיים סקרנים, שחוששים מהייצור המתכתי הגדול והמאיים-לכאורה שנסחף לחוף שלהם. רוז, מצידה, מנסה להתמודד עם חוסר הוודאות והצורך לפעול בניגוד לאלגוריתמים המובנים והמגבילים שלה, ויוצרת קשר מיוחד עם שועל אנוכי וערמומי ואווזון יתום. היכונו להזיל דמעה... או עשרים.

101 דקות, בגרסה מדובבת לעברית ובגרסה דוברת אנגלית מתורגמת. מומלץ בחום גם למבוגרים, ולא פחות מסרט חובה לשוחרי אנימציה. מציג עכשיו.

"אקדמיית הגיבורים שלי: עכשיו תורך"

סרט יפני שמבוסס על סדרת האנימה (אנימציה יפנית) המצליחה "My Hero Academy" ומיועד לבני נוער שאולי יעדיפו להגיע לקולנוע דווקא עם חברים, אבל עדיין מדובר באופציה רלוונטית לחג.

הסינופסיס: "באביב של שנתו השנייה של דקו באקדמיה, פרץ קרב אימתני בין הגיבורים לנבלים. דקו התמודד עם כוחו העצום של טומורה שיגיראקי, ושני הצדדים ספגו נזקים כבדים. הפסקת אש זמנית אמנם הוכרזה עם נסיגתו של שיגיראקי, אבל סבב הקרבות הבא יכול להתחיל בכל רגע". לא אומר לכם הרבה? לא נורא. המומחים יידעו בדיוק במה מדובר.

110 דקות, דובר יפנית ומתורגם לעברית. מומלץ לצפייה מגיל 13. מועד עלייה לאקרנים: 17 באוקטובר.

"פנדה באפריקה"

פנג, דוב פנדה חביב, עולה על ספינה מסין לאפריקה - יבשת עם אקלים שלא בדיוק מתאים לבעל החיים הפרוותי הספציפי הזה, אבל זה חלק מהקסם. בדרך יתמודד פנג עם היפופוטמים, צבועים וגורילות - הכל בשביל להציל את ידידתו הדרקונית, שנחטפה על ידי אריות. גם זה קורה לפעמים.

"פנדה באפריקה" היא הפקה אירופאית / סינית פחות מוכרת שמומלצת בעיקר לצופים צעירים, אבל האנימציה מוצלחת למדי וסביר להניח שהזאטוטים ייהנו מאוד.

 84 דקות, בדיבוב לעברית בלבד. מועד עלייה לאקרנים: 17 באוקטובר.

 "רובוטריקים: ההתחלה"

פריקוול מאוייר לסאגת הרובוטריקים, שחושף מה בדיוק עשו אופטימוס פריים ומגהטרון על כוכב הלכת סייברטרון, הרבה לפני שהפכו לאויבים מרים והנהיגו צבאות של לוחמים משני צורה שפלשו לכדור הארץ. תתפלאו, אבל בתחילת הדרך הם דווקא היו חברים טובים מאוד ששיתפו זה את זה בסודות המכאניים הכי כמוסים שלהם... עד שהכל השתנה. טרם צפינו, אבל "רובוטריקים ההתחלה" נהנה מביקורות מעולות מעבר לים, והקונצנזוס הוא שמדובר בסרט הקולנוע הכי מוצלח אי פעם שמבוסס על מותג הצעצועים האהוב. הגרסה דוברת האנגלית גם מומלצת לחבר'ה בוגרים יותר שגדלו על הסדרה המיתולוגית ועדיין שומרים בבוידעם כמה רובוטים מאובקים, למקרה של מתקפת פתע שקרניקית.

104 דקות, בגרסה מדובבת לעברית ובגרסה דוברת אנגלית מתורגמת. מועד עלייה לאקרנים: 17 באוקטובר (הקרנות טרום בכורה).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר