את הסרטים האלה לא תרצו לפספס - וכולם מגיעים למקום אחד

במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ערבה, שיתקיים זו הפעם ה-13, תושק גם השנה תחרות חדשה לקולנוע ישראלי קצר שתכלול שבעה פרויקטים • זאת לצד אסופה איכותית ביותר של סרטים בינלאומיים מדוברים וקלאסיקות קולנועיות

"אני עדיין כאן". צילום: יחצ

אסופה איכותית ביותר של סרטים בינלאומיים מדוברים תוצג במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ערבה, שמתוכנן להתקיים זו הפעם ה-13, בין 14 ל-23 בנובמבר.

את הפסטיבל יפתח "אני עדיין כאן", סרטו החדש של הבמאי הברזילאי המוערך וולטר סאלס ("תחנה מרכזית ברזיל"), שזכה בפרס התסריט בפסטיבל ונציה האחרון. סרטו של סאלס מבוסס על סיפור אמיתי ומתרחש בתחילת שנות השבעים, בתקופה שבה ברזיל הייתה תחת שלטון דיקטטורי שהעלים מתנגדי משטר. העלילה מתחקה אחר בני משפחה שמתמודדת עם היעלמותו הפתאומית והמסתורית של האב.

"אנורה", צילום: יחצ

סרטים בולטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל השנה הם זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, "אנורה", של התסריטאי-במאי שון בייקר ("פרויקט פלורידה"), על עובדת מין שמפתחת מערכת יחסים פרועה עם בנו של אוליגרך רוסי; זוכה פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה, "החדר הסמוך", של המאסטר הספרדי פדרו אלמודובר, עם ג'וליאן מור וטילדה סווינטון בתפקידים הראשיים; הדרמה ההודית "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור", שקטף את הפרס הגדול של חבר השופטים בקאן; "הסיפור של סולימאן" הצרפתי, שגרף שני פרסים במסגרת תחרות "מבט מסוים" בקאן, ועוד.

נוסף לכל אלה, בפסטיבל יוקרנו גם כמה וכמה קלאסיקות בעותקים משוחזרים, ביניהן יצירות המופת "פריז טקסס", של וים ונדרס, שחוגגת ארבעים שנה לצאתה, ו"השיחה", של פרנסיס פורד קופולה, שמציינת יום הולדת חמישים.

"החדר הסמוך", צילום: יחצ

סרטים קלאסיים נוספים שיוצגו השנה הם "גלוריה", של ג'ון קסאווטס, שיוקרן לזכרה של השחקנית האגדית ג'ינה רולנדס, שהלכה לעולמה לפני מספר חודשים; "שבעת הסמוראים", של אקירה קורוסאווה, שמציין שבעים שנה לצאתו; והמחזמר האהוב "שיער", של מילוש פורמן, שיוקרן לזכרו של השחקן טריט וויליאמס.

הפסטיבל גם משיק השנה תחרות חדשה לקולנוע ישראלי קצר שתכלול שבעה סרטים. לצידם יוקרן סרטה העלילתי באורך מלא של מאיה קניג, "חלב", זוכה פרס אופיר בפרס התסריט הטוב ביותר. כמדי שנה, גם יוקרנו שלושה סרטים ישראלים קצרים שהופקו במסגרת קרן הקולנוע ערבה.

פסטיבל הסרטים בערבה (ארכיון), צילום: אדוארד קפרוב

פסטיבל ערבה מציע חוויה קולנועית בלב המדבר עם הקרנות על מסך ענק, תחת כיפת השמיים, בשמורת הטבע עשוש, במתחם שיוקם במיוחד לקראת הפסטיבל. מידע כללי, מכירת כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה, באתר האינטרנט של הפסטיבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר