רצחני ביותר וקשה לצפייה: הסרט שהביס את "ג'וקר 2"

שני ליצנים מעוררי אימה התמודדו בסוף השבוע על ראשות טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה, עם סרטי ההמשך החדשים והמדוברים שלהם • יש יגידו שתוצאות המאבק מטרידות למדי - ביותר ממובן אחד

"טריפייר 3" לצד "ג'וקר: טירוף בשניים". צילום: יחצ

אם היה למישהו ספק ש"ג'וקר: טירוף בשניים" הוא אחד הפלופים הגדולים אי פעם, הספק הזה התפוגג רשמית עכשיו. המשכון הקומיקס שהופק בתקציב גבוה במיוחד של כ-200 מיליון דולר קושש בסוף השבוע השני שלו על מסכי ארה"ב וקנדה שבעה מיליון דולר בלבד - על אף שהוקרן על יותר מ-4,000 מסכים.

מדובר בצניחה חסרת תקדים של 81 אחוזים לעומת הביצועים (האיומים גם ככה) של הסרט מסוף השבוע שעבר. המספרים האלה אפשרו ל"ג'וקר: טירוף בשניים" להתברג במקום השלישי במצעד, כאשר להיט האנימציה המקסים "רוז הרובוטית" התמקם במקום השני עם 13.5 מיליון דולר. מכיוון ש"ג'וקר: טירוף בשניים" לא מספק את הסחורה גם ברחבי העולם, אפשר להכריז סופית שגרסתו הנוכחית של נבל העל מבית DC ו-וורנר סיימה את הקריירה שלה הרבה יותר מוקדם מהצפוי.

"ג'וקר: טירוף בשניים", צילום: יחצ

שיא הפחד

אבל ההפתעה הגדולה באמת של הסופ"ש הקולנועי האחרון בצפון אמריקה היתה הסרט שכבש את המקום הראשון בסערה עם הכנסות של יותר מ-18 מיליון דולר - וניפץ את התחזיות. מדובר בזוועתון האימה "טריפייר 3" ("Terrifier 3"), שנחשב לאחד הסרטים האלימים והמחליאים ביותר שצולמו אי פעם. זהו סלאשר על סטרואידים, שבו ליצן בשם ארט יוצא למסע הרג בעיירה אמריקנית שלווה במהלך חג המולד.

גילוי נאות: כותב שורות אלה אמנם לא צפה (ואינו מתכוון לצפות) בסרט, שכן התיאורים הגרפיים של מה שמתרחש בו לא מתקבלים על הדעת. קשה להבין מי מפיק הנאה מהדברים האלה - מחזות סדיסטיים פי כמה וכמה בהשוואה למותגי אימה הוליוודיים ידועים כמו "צעקה", "סיוט ברחוב אלם" ואפילו "המסור", למשל.

"טריפייר 3", צילום: יחצ

כדי להמחיש את ההבדל, נסביר כי דירוג הגבלת הגיל בארה"ב של שלושת הסרטים המוזכרים לעיל הוא "R" (הצפייה מתחת לגיל 17 מותנית בליווי מבוגר). לעומת זאת, "טריפייר", שהופק והופץ על ידי חברות עצמאיות וקטנות יחסית (Bloody Disgusting ו-Cineverse בהתאמה), ולא על ידי אולפנים גדולים ומוכרים, אינו נושא הגבלת גיל ומוגדר כ-"Unrated" (ללא דירוג). הסיבה לכך היא שהיוצרים בחרו לא לשתף פעולה עם ה-MPA - מערכת דירוג הסרטים של איגוד הקולנוע בארה"ב - שכן הוא בוודאי היה מקבל סימון "NC-17" (הצפייה למבוגרים בלבד), אשר היה מאלץ את בעלי האולמות להקפיד יותר ולמנוע מקטינים להיכנס לסרט.

אף שבתי קולנוע רבים מסרבים להקרין סרטים ללא דירוג, "Terrifer 3" עדיין מצא את דרכו ל-2,514 מסכים, גם של רשתות גדולות, למרות דיווחים על אנשים שהקיאו בהקרנות.

ובכל זאת, "טריפייר", שבוים על ידי דמיאן ליאון ולא משתתפים בו שחקנים ידועים, כבר הצליח להשלים טרילוגיה. מתברר שיש הרבה אנשים שמוכנים לשלם כסף כדי לצפות בזוועות שמחולל ארט. הפרקים הראשונים בסדרה, שהופקו ב-2016 וב-2022, אמנם נחשבים להצלחות - אבל יותר כסרטי פולחן מחתרתיים שהופקו בתקציבים זעומים (רבע מיליון דולר לסרט השני, עשרות אלפים בודדים לסרט הראשון). החלק השלישי כבר נהנה מתקציב הפקה של שני מיליון דולר (שעדיין נחשב לנמוך במיוחד), וגרף תוך שלושה ימים יותר ממה ששני הסרטים הראשונים הכניסו יחד, עד היום.

"ג'וקר". הובס על ידי ליצן אחר, צילום: יחסי ציבור

הסרט הרביעי, מיותר לציין, כבר בדרך, וארט צפוי להמשיך לחייך כל הדרך לקורבן הבא שלו - וגם לבנק. אכן מטריד.

לפי שעה, "טריפייר 3" לא יוקרן בבתי הקולנוע בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר