"התחת הזקן שלי" יחמם לכם את הלב ויגרום לכם לבכות

סרט האינדי הקטן, הצנוע והלא מזיק מקנדה, שהיה להיט בפסטיבל סאנדנס האחרון, הוא אמנם לא פסגת היצירה הקולנועית של השנים האחרונות - אך הוא בהחלט ראוי • כמו כן, הוא צפוי לגרום לכם להתקשר לאמא שלכם כדי להגיד לה שאתם אוהבים אותה

"התחת הזקן שלי". צילום: יחצ

הוא קצת בנאלי ולא מאוד מקורי, אבל "התחת הזקן שלי" – סרט אינדי קטן, צנוע ולא מזיק מקנדה, שהיה להיט בפסטיבל סאנדנס האחרון – יחמם לכם את הלב ויגרום לכם לדמוע.

הסרט מגולל את סיפורה של אליוט (מייזי סטלה בהופעת בכורה קולנועית), נערה בת 18 שמתכוננת לעזוב את החווה המשפחתית המגוננת לטובת לימודים בעיר הגדולה. כמה רגעים לפני שזה קורה, אליוט וחברותיה הטובות מחליטות לעשות קמפינג ביער ולקחת פטריות הזייה. למרבה ההפתעה והזעזוע, במהלך הטריפ, אליוט פוגשת את עצמה, אבל בעוד 20 שנה.

"התחת הזקן שלי", צילום: יחצ

המפגש הלא צפוי בין אליוט הצעירה לאליוט המבוגרת מתברר כמעניין ומשעשע עבור שני הצדדים. אבל רגע לפני שהוא מגיע לסיומו, הגרסה המבוגרת יותר של אליוט (שמגולמת בידי הכוכבת הלוהטת אוברי פלאזה) מזהירה את הגרסה בת ה-18 מפני בחור בשם צ'אד. כמו שאתם יכולים לנחש, זמן קצר לאחר שהשפעת הפטריות פגה, אליוט באמת פוגשת בחור סופר חמוד ונחמד ששמו הוא... צ'אד. אוי לא! איזה בלגן!

"התחת הזקן שלי" אולי לא ימצא את עצמו ברשימת סרטי השנה שלי, והוא יותר ממזכיר את "אמא קטנה", סרטה הנפלא (והאיכותי בהרבה) של סלין סיאמה (שעסק בילדה שפוגשת את אמא שלה, כשהייתה ילדה). אבל מייגן פארק, שכתבה וביימה, יוצרת אווירה קלילה ומסבירת פנים, נמנעת מסיבוכים תסריטאיים מיותרים, ומפנקת את הצופים בחופן של רגעים אמוציונאליים כנים ומעוררי הזדהות. זהו אמנם סרט מאוד סנטימנטלי, עם שקיעות מוזהבות ושירים של סופשבוע רגוע, אך לזכותו ייאמר שהוא אינו דביק במידה מוגזמת ובלתי נסבלת.

לא דביק בצורה מוגזמת ובלתי נסבלת. "התחת הזקן שלי", צילום: יחצ

בתוך כך, התקציב הנמוך, ההפקה היחסית דלה והשחקנים הצעירים והלא מוכרים מוסיפים ל"התחת הזקן שלי" כמות לא מבוטלת של חן שובבי ואנרגיית נעורים. מעריציה של אוברי פלאזה אמנם צפויים להתאכזב מכך שהיא מופיעה על המסך למשך כמה דקות בלבד, אבל מייזי סטלה הנמרצת ומלאת החיות (תזכרו את השם) אינה מתקשה לשאת את הסרט על גבה, והיא גם מיטיבה לבטא את הבלבול שאוחז בה לאחר שהיא מבינה שיש לה רגשות כלפי הבחור החדש שנכנס לחייה (עד לאותו רגע, אליוט משוכנעת שהיא נמשכת רק לבנות).

פרסי היינז ווייט, מצדו, מגיש הופעה נינוחה, סימפטית ואמינה בתור צ'אד, הבחור ה"מסוכן". האם אנחנו אמורים לרצות שאליוט הצעירה תתעלם מאזהרותיה של אליוט המבוגרת? האם אנחנו אמורים לדאוג מכך שהשניים הולכים ומתאהבים? מה לא בסדר עם צ'אד? איפה הקאץ'?

כאמור, השורה התחתונה של הסרט אינה מתוחכמת או מורכבת במיוחד. אבל היא מאוד מדויקת ואפקטיבית, וכל אחד יכול להבין אותה ולהתחבר לרוח החמימה והחמודה שהיא מבטאת. "התחת הזקן שלי" אולי לא יגרום לכם להסתכל על החיים אחרת. אבל הוא כן צפוי לגרום לכם להתקשר לאמא שלכם כדי להגיד לה שאתם אוהבים אותה. מתי באמת הייתה הפעם האחרונה שעשיתם את זה? תרימו טלפון. היא מחכה.

"התחת הזקן שלי", קנדה 2024

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר