"הוא אף פעם לא עושה מה שמצפים ממנו": קופולה יוצא להגנתו של במאי "ג'וקר: טירוף בשניים"

"הסרטים של טוד פיליפס תמיד מדהימים אותי ואני נהנה מהם מאוד", כתב קופולה בפוסט אינסטגרם שביקש לחזק את ידיו של במאי שני סרטי "ג'וקר" שסופג ביקורת קשה על ההמשכון החדש • כידוע, קופולה בעצמו מתמודד עם ביקורות קוטלות במיוחד על סרטו החדש "מגלופוליס" - שגם התבטאו בכישלון מסחרי

"גוקר: טירוף בשניים", "מגלופוליס". צילום: יחצ

באופן נדיר למדי, שני סופי השבוע האחרונים לא עשו חסד עם צמד הפקות קולנועיות מדוברות ועתירות תקציב, שכשלו בקופות והתמודדו עם ביקורות קוטלות במיוחד. בשבוע שעבר היה זה האפוס השנוי במחלוקת "מגלופוליס" של הבמאי פרנסיס פורד קופולה, שהצליח לקושש ארבעה מיליון דולר בלבד בשלושת הימים הראשונים להקרנתו בצפון אמריקה, ואילו בימים אלה אנחנו עדים לקריסה המתוקשרת של "ג'וקר: טירוף בשניים", המשכון הקומיקס השנוי במחלוקת לא פחות של אולפני DC והבמאי טוד פיליפס, שממשיך את מעלליו של נבל-העל החייכן.

אף שהמספרים הסופיים טרם פורסמו, "ג'וקר: טירוף בשניים" צפוי להכניס בארה"ב ובקנדה בסוף השבוע הנוכחי פחות מ-50 מיליון דולר. מדובר בצניחה עצומה לעומת 96 המיליונים ש"ג'וקר" הראשון והמעולה גרף לפני חמש שנים, ולא נופתע אם "טירוף בשניים" יבסס את מעמדו כאחד מסרטי הקומיקס המאכזבים והשנואים בכל הזמנים.

הפספוס הגדול ככל הנראה יפגע במעמדו ההוליוודי של פיליפס, שאחראי בין היתר גם לטרילוגיית "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" המצליחה לצד כמה קומדיות נוספות, אך לא נחשב, כמובן, לבמאי-על כמו קופולה.

פרנסיס פורד קופולה, צילום: אי.אף.פי

הצופים אשמים?

אולי בדיוק בגלל זה נחלץ אמש (שבת) לעזרתו של פיליפס לא אחר מקופולה בכבודו ובעצמו, שהחליט לנחם את הקולגה שלו בפוסט אינסטגרם מפרגן, בלי לדפוק חשבון להייטרים. למעשה, הבמאי הוותיק בן ה-85 סוג של האשים את הצופים בכישלון של "טירוף בשניים", כפי שפחות או יותר עשה לגבי הקריסה של "מגלופוליס".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Francis Ford Coppola‎‏ (@‏‎francisfordcoppola‎‏)‎‏

"הסרטים של טוד פיליפס תמיד מדהימים אותי ואני נהנה מהם מאוד", כתב קופולה בפוסט שלו. "מאז 'בדרך לחתונה' הנהדר הוא תמיד נמצא צעד אחד לפני הצופים ואף פעם לא עושה מה שמצפים ממנו. ברכות על 'ג'וקר: טירוף בשניים', ולכבוד הוא לי שצלם הסרט, לורנס שר, הזכיר שהוא קיבל השראה לוויזואליה של הסרט מ'אחד מהלב' (דרמה מוזיקלית של קופולה מ-1982, שכשלה גם היא בקופות - ד"פ)", סיכם הבמאי.

טוד פיליפס (מרכז) עם פרס אריה הזהב (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

עם זאת, מגיבים רבים לא הסכימו עם דבריו של קופולה והתלוננו שהבמאי אמנם משבח את "טירוף בשניים", אבל לא כתב כלום על הסרט עצמו - ולכן אולי כלל לא צפה בו. צרת במאים חצי נחמה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר