נרכשו זכויות ההפצה של הסרט על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן

"5 בספטמבר" מתמקד בצוות שידורי הספורט של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC, אשר סיקר את המשחקים האולימפיים ולפתע מצא את עצמו משדר את השתלשלות האירועים הנוראיים בזמן אמת • תאריך השקה בישראל ייקבע בקרוב

"5 בספטמבר". צילום: יחצ

אחד הסרטים שצפויים לעורר השנה הרבה מאוד באזז לקראת עונת טקסי הפרסים ההוליוודיים, בראשם האוסקר וגלובוס הזהב, הוא ללא ספק "5 בספטמבר" ("September 5") - דרמה היסטורית שעוסקת בטבח 11 מחברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן על ידי מחבלים פלשתינים ב-6-5 בספטמבר 1972.

אחד האירועים הטרגיים והמכוננים בהיסטוריה הישראלית כבר קיבל במה בסרט "מינכן" של סטיבן ספילברג מ-2005, שהתבסס למעשה על סרט הטלוויזיה / המיני-סדרה "חרב גדעון" מ-1986 (שבעצמו בוסס על הספר "נקמה"), כאשר שתי ההפקות הללו התמקדו בסיפורם של סוכני המוסד שיצאו לחסל את המחבלים המעורבים בתכנון הטבח. "5 בספטמבר", לעומת זאת, מציג פרספקטיבה שונה לגמרי, ומתמקד בצוות שידורי הספורט של רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC, אשר סיקר את המשחקים האולימפיים ולפתע מצא את עצמו משדר את השתלשלות האירועים הנוראיים בזמן אמת.

כרזת "5 בספטמבר", צילום: יחצ

חלק ניכר מהעלילה יתרחש בחדר הבקרה של הרשת, ויעסוק באתגרים המקצועיים ובדילמות המוסריות של עיתונאי הספורט האמריקנים ההמומים, שלא היו מוכנים לאירוע מסוג זה ולא מספיק מוסמכים לסקר אותו.

במאי הסרט, הפקה גרמנית-אמריקנית, הוא הקולנוען השווייצרי טים פלבאום, ובין השמות היותר מוכרים שמשתתפים בו הם פיטר סארסגארד ("חשיפה", "דופסיק"), בן צ'פלין ("הקו האדום", "נשות הלעולם לא") והשחקן האמריקני-יהודי ג'ון מגארו ("כתום זה השחור החדש", "לנסקי", "אקדמיית המטרייה"). השחקן שון פן הוא אחד ממפיקי הפרויקט.

אולפני פרמאונט רכשו את זכויות ההפצה של "5 בספטמבר", שזכה לשבחים רבים כשהוקרן בתחילת החודש בפסטיבל הסרטים של ונציה ובפסטיבל טלורייד שבקולורדו. תאריך השקה בישראל ייקבע בקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר