"סוף העולם שמאלה". צילום: יוני המנחם

במלאת 20 שנה ליציאתו: "סוף העולם שמאלה" של אבי נשר יוקרן בגרסה חדשה

האירוע, שיתקיים ב-28 באוקטובר, יהיה למעשה יריית הפתיחה של סדרת אירועים שתעסוק בקלאסיקות קולנועיות ישראליות • הסרט יוצג בעותק שעבר רסטורציה

[object Object]

במלאת 20 שנה לסרטו של אבי נשר "סוף העולם שמאלה", יתקיים בסינמטק תל אביב אירוע חגיגי במסגרתו תתקיים שיחה עם המבקר שמוליק דובדבני, המשורר רוני סומק ויוצר הסרט אבי נשר. לאחר מכן יוקרן הסרט בעותק שעבר רסטורציה ע"י ארכיון הסרטים הישראלי, סינמטק ירושלים. האירוע, שיתקיים ב-28 באוקטובר, יהיה למעשה יריית הפתיחה של סדרת אירועים שתעסוק בקלאסיקות קולנועיות ישראליות.

"סוף העולם שמאלה", המתאר מציאות יומיומית של מהגרים הודים ומרוקאים בעיירת פיתוח בשלהי שנות ה-60 דרך החברות הנוצרת בין שתי נערות - האחת בת למשפחה הודית והשנייה למשפחה מרוקאית - הוקרן בפסטיבלים רבים ברחבי העולם וזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל טוקיו, פרס חביב הקהל בפסטיבל טאורמינה ובשני פרסי אופיר.

"סוף העולם שמאלה", צילום: יוני המנחם

הסרט הפך לאחת היצירות הקאנוניות ולאבן דרך בשיח אודות רב-תרבותיות, נושא שרלוונטי כל כך לימים אלו, בהם השסע העדתי והפילוג החברתי קיימים ביתר שאת.

סרטו של נשר, בו משחקים נטע גרטי, לירז צ'רכי, רובי פורת שובל, רותם אבוהב, ישראל קטורזה, מריאנו אידלמן, ונדב אבוקסיס, משך לאולמות הקולנוע 470 אלף צופים, זכה לתשואות בארץ ובעולם והוכיח שיצירה קולנועית היא גם השגריר הכי טוב שלנו, וגם דרך להציף את הנושאים הבוערים בחברה, ולספק מראה, גם אם לא מחמיאה, למי שאנחנו ומי שאנחנו רוצים להיות.

"סוף העולם שמאלה", צילום: יוני המנחם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו