משחק מלוכלך: הכוכבים ההוליוודים ששיקרו כדי לקבל תפקיד

שחקנים מפורסמים רבים נאלצו "לעגל פינות" על מנת לזכות בתפקידים מרשימים • חלקם הוסיפו כמה שנים לגיל, הסתירו פציעה חמורה או המציאו כישורים שלא קיימים בדרך לפסגה • אספנו עבורכם כמה מהבלפנים הנוצצים

קיאנו ריבס, מילה קוניס ואן האת'ווי. צילום: AP, רויטרס, GettyImages

לפעמים הדרך להוליווד רצופה בשקרים לבנים קטנים. כשמדובר בתפקיד נחשק אפילו הכוכבים הגדולים ביותר לא מהססים לעגל פינות. בין אם זה להוסיף כמה שנים לגיל, להסתיר פציעה חמורה או להמציא כישורים שלא קיימים, השחקנים יודעים שלפעמים צריך קצת יצירתיות כדי להגיע לפסגה. אז בפעם הבאה שאתם רואים את מילה קוניס, קיאנו ריבס או אן האת'וויי על המסך הגדול, זכרו שמאחורי הכוכבים המצליחים יש קצת אבק כוכבים מלוכלך...

מילה קוניס - "מופע שנות ה-70"

אחד הסיפורים המוכרים הוא זה של מילה קוניס, שהודתה ששיקרה בנוגע לגילה כדי לקבל את התפקיד של ג'קי ברקהארט בסדרה המצליחה "מופע שנות ה-70". כשהגיעה לאודישן ונשאלה לגילה אמרה למפיקים כי עוד מעט תחגוג 18 כשלמעשה הייתה בת 14 בלבד.

קוניס הודתה בראיון שאכן הסתירה את גילה. כידוע, זה עבד. היא זכתה בתפקיד והפכה לשחקנית מצליחה ומבוקשת. "לא שיקרתי, כי באיזשהו שלב באמת הייתי אמורה להפוך לבת 18, פשוט לא ציינתי מתי". 

מילה קוניס, צילום: רויטרס

קיאנו ריבס - "מטריקס" 

קיאנו חשף בראיונות עבר כי ידע כמה גדול יהיה הסרט "מטריקס", עד כדי כך שהחליט להתגבר על פציעה קשה כדי לשחק את דמותו של ניאו. הוא סיפר על המפגש עם במאיות הסרט האחיות וצ'אוסקי, ההתלהבות מהתסריט וההסכמה לתוכנית האימונים האינטנסיבית, אך בחר שלא לחשוף כי מצבו הבריאותי באותה תקופה היה רחוק מלהיות מזהיר או מתאים לפעלולים ועבודה אינטנסיבית. "היה לי בלט ופריצת דיסק והתחלתי לאבד תחושה ושיווי משקל. עמוד השדרה שלי היה דחוס בעצם, אז הייתי חייב לעבור פרוצדורת איחוי בעמוד השדרה לפני האימונים והם שמו לי פלטה בצוואר. מעולם לא סיפרתי לאף אחד כי לא רציתי שיגלו ואז לא אוכל לעשות את הסרט".

קיאנו ריבס, צילום: AP

פול מסקל - "אנשים נורמלים"

כשמסקל הגיע לאודישן לסדרה המצליחה הוא לא ידע לנהוג כנדרש מדמותו, אך הסוכן שלו לא רצה לתת ל"פרט השולי" הזה להפריע לו. "הסוכן שלי אמר 'אנחנו לא נפסיד את התפקיד הזה בגלל שאתה לא יודע לנהוג, אז אני אגיד להפקה שאתה יודע ובינתיים תלך לקחת שיעורי נהיגה רבים ככל שתוכל'". למזלו, השקר והשיעורים נשאו פרי. מסקל קיבל את התפקיד והפך מאז לאחד השמות החמים בתעשייה.

אן האת'וויי  - "הר ברוקבק"

האודישן ל"הר ברוקבק" עבר באופן מושלם עבור אן האת'ווי, שסיפרה: "יצאתי מהחדר בידיעה שזה שלי". רק שהיה עוד דבר אחד שבמאי הסרט, אנג לי, שאל אותה לפני שעזבה: "דרך אגב, את יודעת לרכוב על סוס?". אן בחרה לשקר והסבירה מדוע שיקרה. "ההורים שלי נתנו לי הרבה מתנות בחיים ואחת מהן היא העצה 'אם אי פעם ישאלו אותך אם את יכולה לעשות משהו תגידי כן. את יכולה ללמוד כל דבר בשבועיים אם יש לך מספיק מוטיבציה'. מעולם לא רכבתי על סוס, אבל עניתי 'כן, אני רוכבת טובה'".

אן האת'וויי, צילום: AFP

אדי רדמיין - "אליזבת' הראשונה" 

בדומה לאן האת'וויי, גם אדי שיקר לגבי כישורי הרכיבה על סוסים שלו וזה כמעט נגמר באסון. זה קרה באודישן למיני סדרה "אליזבת' הראשונה". לאחר האודישן, הבמאי טום הופר שאל את אדי אם רכב על סוס בעבר ואדי השיב שכן. הבעיה הייתה שאדי התייחס לכך שרכב על סוס כשהיה בן ארבע. השקר שלו התגלה כעבור כשלושה שבועות. "הייתי על סוס ענק עם 14 סוסים שרצו מאחוריי ובשלב מסוים מצאתי את עצמי חושב 'האם אני מודה שאני לא יכול לרכב?' התביישתי מדי להודות בכך, וטום צעק 'אקשן!'. נתתי לסוס דחיפה עדינה והוא טס ב-100 קמ"ש כשאני רק מנסה להחזיק מעמד בכל דרך שיכולתי. שמעתי 'קאט' וטום הופר הגיע ואמר 'אתה שקרן מ***ין'".

קלואי גרייס מורץ - "הוגו"

קלואי גרייס מורץ שיקרה למרטין סקורסזה כדי לקבל את התפקיד בסרט "הוגו". "המלהקת ידעה שאני לא בריטית, אבל היא גם ידעה שאני מוכנה לשקר והיא חיבבה אותי. היא אמרה לי 'שקרי למרטין, זה יעבוד'". ביום האודישן היא נכנסה עם מבטא בריטי, וכשסקורסזה שאל אותה "מאיפה את?", היא המציאה שהיא מקיימברידג'שייר ושהוריה מגדלי סוסים. השקר הצליח וסקורסזה ליהק אותה לתפקיד.

רק אחרי שההפקה כבר הייתה בעיצומה, השקר שלה החל להתפרק. היא דיברה כל הזמן במבטא הבריטי שלה, עד שיום אחד "ברח לה" והיא חזרה למבטא האמריקני שלה כשהיא דיברה על זה שהיא מג'ורג'יה. קלואי מספרת שסקורסזה לא כעס אלא צחק ואמר לה "כל הכבוד" כשהבין את האמת.

קלואי גרייס מורץ, צילום: IMDB

אידריס אלבה - "הסמויה"

המלהקת של הסדרה המצליחה היא זו שאמרה לאידריס לשמור את מקום הולדתו האמיתי בסוד מהמפיקים של "הסמויה" במהלך האודישן. "היא אמרה 'אני אוהבת אותך, אני חייבת להביא אותך לאודישן הזה, אבל אתה חייב להבטיח שלא תגיד שאתה ממערב לונדון'", סיפר.

המלהקת הנחתה את אידריס להיכנס ולדבר במבטא אמריקני. בשלושת האודישנים הראשונים, אידריס המשיך לדבר במבטא אמריקני ונראה שהמפיקים האמינו לו, אבל הכל נחשף באודישן הרביעי. המפיקים התחילו לשאול אותו על הילדות שלו ואידריס לא הצליח להמשיך לשקר. "ההורים שלי אמרו לי לא לשקר", אמר. "צריך להסתכל למישהו בעיניים ולהיות כנים". למזלו, זה לא מנע ממנו לקבל את התפקיד של סטרינגר בל ולהפוך לשחקן מצליח ומבוקש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר