הוא קם מהמתים: התופעה ההיסטורית שאף אחד לא ציפה לה

"ביטלג'וס ביטלג'וס", קומדיית האימה של הבמאי טים ברטון, המשך ל"ביטלג'וס" המקורי מ-1988, גרפה בקופות צפון אמריקה 110 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתה • מדובר בפתיחה השנייה בטיבה בכל הזמנים לסרט שמושק בספטמבר

"ביטלג'וס ביטלג'וס". צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

הפתעה מהעולם הבא: הסרט "ביטלג'וס ביטלג'וס" הוכיח שעדיין יש הרבה מאוד חיים במותג האייטיז הקלאסי, שהתעורר בסוף השבוע לתחייה לאחר תקופת הקפאה ארוכה במיוחד של 36 שנים. קומדיית האימה של הבמאי טים ברטון, המשך ל"ביטלג'וס" המקורי מ-1988, גרפה בקופות צפון אמריקה 110 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתה, מה שסייע לה לקבוע שם את הפתיחה השנייה בטיבה בכל הזמנים לסרט שמושק בספטמבר.

"ביטלג'וס ביטלג'וס" עקף למעשה את "זה: חלק 2" (2019) שהתדרדר למקום השלישי עם פתיחה של 91 מיליון דולר בצפון אמריקה לחודש הראשון של הסתיו, וניצב רק מאחורי "זה" (החלק הראשון מ-2017) שעדיין שולט בצמרת הקופתית של ספטמבר עם פתיחה של 123 מיליון דולר.

"ביטלג'וס ביטלג'וס", צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

הביצועים המרשימים האלה גם העניקו ל"ביטלג'וס ביטלג'וס" את הפתיחה השלישית הכי גדולה בצפון אמריקה של השנה, אחרי "דדפול & וולברין" (211 מיליון דולר) ו"הקול בראש 2" (154 מיליון דולר) - שני בלוקבסטרים קיציים ששברו לאחרונה שיאים מטורפים בעצמם: הסרט עם הגבלת צפייה "R" וסרט האנימציה המכניסים בכל הזמנים, בהתאמה.

כך או כך, מדובר בהישג אדיר ויוצא דופן בשביל ההמשכון החדש בכיכובו של מייקל קיטון כשד השובב, שמוקף הפעם בשורה של שמות מוכרים כמו וינונה ריידר וקתרין אוהרה (שחזרו לגלם את הדמויות שלהן מהסרט המקורי), כמו גם ג'נה אורטגה, ג'סטין ת'רו ואפילו דני דה ויטו בתפקיד אורח.

"ביטלג'וס ביטלג'וס", צילום: יח"צ

ברחבי העולם צבר "ביטלג'וס ביטלג'וס" 35 מיליון דולר נוספים, מה שמעלה את סך ההכנסות הבינלאומי שלו ל-145 מיליון דולר אחרי סוף שבוע אחד. בקצב הזה, לא נופתע אם ההכרזה על הסרט השלישי בטרילוגיה, שייקרא מן הסתם "ביטלג'וס ביטלג'וס ביטלג'וס" (שהרי צריכים לדלקם את השם שלוש פעמים כדי לזמן את השד, כמובן), תתקבל בקרוב.

"ביטלג'וס ביטלג'וס", צילום: יח"צ

ואיך תרגיעו עד אז את קרייבינג האימה הקולנועי שלכם? אל חשש, בשבועות הקרובים יעלו על המסכים לא מעט סרטים מצמררים נוספים, שעליהם תוכלו לקרוא כאן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר