פדרו אלמודובר הוא הזוכה הגדול בפסטיבל ונציה

הבמאי הספרדי המוערך זכה בפרס אריה הזהב על הסרט "החדר הסמוך" • בפרויקט מככבות ג'וליאן מור וטילדה סווינטון, בתור שתי חברות ותיקות שנפגשות שוב אחר שנים ארוכות בנסיבות קיצוניות ועצובות • מדובר בסרטו דובר האנגלית הראשון של הקולנוען הוותיק

פדרו אלמודובר עם פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה. צילום: AFP

"החדר הסמוך", סרטו דובר האנגלית הראשון של המאסטרו הספרדי פדרו אלמודובר, הוא הזוכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הקולנוע של ונציה שננעל אתמול (שבת). בסרט מככבות ג'וליאן מור וטילדה סווינטון, בתור שתי חברות ותיקות שנפגשות שוב אחר שנים ארוכות בנסיבות קיצוניות ועצובות.

הסרט האיטלקי "Vermiglio", קטף את הפרס השני בחשיבותו, ואילו הפרס המיוחד של חבר השופטים (השלישי בחשיבותו) הוענק לסרט הגאורגי המהולל "אפריל", של דאה קולוצבגאשווילי.

"החדר הסמוך", צילום: יח"צ

ניקול קידמן קטפה את פרס השחקנית הטובה ביותר, עבור הופעתה הנועזת במותחן האירוטי "Babygirl", אך נעדרה מטקס הפרסים בעקבות מותה הפתאומי של אמה. השחקן הצרפתי הוותיק ונסן לנדון זכה בפרס השחקן עבור הופעתו בסרט הצרפתי "הבן השקט", שבמרכזו אב שבנו מאמץ בהדרגה אידיאולוגיות של הימין הקיצוני.

בריידי קורבט זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר עבור סרטו האפי "The Brutalist", בכיכובו של אדריאן ברודי. הסרט, שנמשך שלוש וחצי שעות, מתחקה אחר ארכיטקט הונגרי שורד שואה שמהגר לארצות הברית, והיה אחד הפייבוריטים המרכזיים לזכות באריה הזהב.

אלמודובר עם פרס אריה הזהב בו זכה בפסטיבל הסרטים של ונציה, צילום: רויטרס

סרטים בולטים נוספים שיצאו בידיים ריקות מהתחרות כוללים את "ג'וקר 2", עם חואקין פיניקס וליידי גאגא, ו-"Queer", סרטו החדש והלוהט של לוקה גוואדאנינו עם דניאל קרייג בתפקיד הראשי, ו-"I’m Still Here", סרטו החדש של הבמאי הברזילאי הוותיק וולטר סאלס, שהיה גם הוא פייבוריט לזכייה באריה הזהב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר