כך הפך הפרויקט החדש של ג'ורג' קלוני ובראד פיט לסרט הטלוויזיה היקר ביותר אי פעם

קומדיית האקשן "זאבים" בכיכובם של שני השחקנים המוערכים יסתפק בהקרנה מוגבלת בקולנוע ויגיע לאחר מכן ישירות לאפל טיוי פלוס • בהתחשב בעלות ההפקה שלו, הוא שובר שיא ראשוני בשירותי הסטרימינג

"זאבים". צילום: יח"צ

כמעט שני עשורים לאחר שיתוף הפעולה המקצועי האחרון שלהם ב"אושן 13", צמד השחקנים זוכי האוסקר ג'ורג' קלוני ובראד פיט חברו יחדיו שוב בקומדיית האקשן "זאבים", ולמרות תקציב של 200 מיליון דולרים ושכר מדווח של 35 מיליון דולרים לכל אחד מהם, הסרט המדובר יזכה להקרנה מוגבלת בקולנוע ויגיע ישירות לשירות הסטרימינג.

הסרט, שהוקרן בבכורה מחוץ לתחרות בפסטיבל הסרטים ה-81 בוונציה, ב-1 בספטמבר 2024, מתוכנן לצאת להקרנה מוגבלת בארה"ב על ידי סרטי קולומביה ב-20 בספטמבר למשך שבוע אחד בלבד, ולאחר מכן יעלה לשירות אפל טיוי פלוס ב-27 בספטמבר, וזאת למרות שלפי הדיווחים פיט (60) וקלוני (63), שגם משמשים כמפיקים, התעקשו כי הסרט יופץ לבתי הקולנוע. בשאר העולם הסרט יעלה ישירות לסטרימינג, מה שהופך אותו לסרט הטלוויזיה היקר ביותר שיוצר אי פעם.

בראד פיט, צילום: רויטרס

השינוי בעמדת אפל הגיע לאחר סדרת כישלונות קופתיים של סרטים יקרים אחרים בהפקת החברה, בהם "נפוליאון", "רוצחי פרח הירח" ו"ארגייל". קלוני הכחיש שהשכר שלהם הגיע ל-35 מיליון דולר, ואמר שהסכום האמיתי היה "הרבה, הרבה פחות מזה", והוסיף ש"המצב כפי שהתפתח מאכזב. היינו רוצים שזה יקרה, רצינו שזה יקרה, ובראד ואני אפילו ויתרנו על חלק מהשכר שלנו כדי שזה יקרה.

קלוני ופיט על שער גיליון GQ, צילום: Sølve Sundsbø / GQ

"היו לנו מכשולים בדרך, וזה קורה". אמר. "זה מאכזב, כמובן שזה מאכזב, אבל הרבה אנשים יראו את הסרט ואנחנו מקבלים הפצה בכמה מאות בתי קולנוע. זה היה נחמד אם הייתה הפצה רחבה יותר".

הוא הוסיף שהכלכלה של הסטרימינג (מונח המתייחס למודל הכלכלי והעקרונות העסקיים העומדים מאחורי תעשיית הסטרימינג, הכוללת פלטפורמות כמו נטפליקס, אפל טיוי פלוס, ואמזון פריים וידאו, ושונה מהמודל המסורתי של מכירת כרטיסים לקולנוע או מכירת מדיה פיזית כמו די וי די ובלו ריי המבוסס בעיקר על מנויים חודשיים או פרסומות; ע"ח) עדיין "בהתהוות" אך אמר: "אנחנו לומדים את זה. אנחנו זקוקים לאפל ולאמזון והם זקוקים לסוני או וורנר, שיש להן ניסיון של 100 שנה".

פיט אמר: "אני אוהב את קיומם של שירותי הסטרימינג כי זה מאפשר לנו לראות יותר סיפורים, יותר כישרונות, וזה מגיע ליותר עיניים, אבל זה איזון עדין". כשנשאל מה זה אומר שסרט עם שני כוכבים ענקיים הולך ישר לסטרימינג, קלוני השיב בחיוך: "ברור שאנחנו בירידה".

ג'ורג' קלוני, צילום: AP

"זאבים" (Wolfs) היא קומדיית אקשן בבימויו של ג'ון ווטאס ("ספיידרמן") במרכזה שני מתנקשים (פיט וקלוני) הרגילים לפעול כ"זאבים בודדים", אך צירוף הנסיבות מאלץ אותם לעבוד יחד באופן שיוצא משליטה. עוד בקאסט הסרט: אוסטין אברמס ("אופוריה"), פורנה ג’אגנתן ("אמת או חובה"), איימי ריאן ("רק רוצחים בבניין") וריצ'ארד קיינד ("שלדון הצעיר").

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר