עם סרט עלילתי ראשון על 7 באוקטובר, פסטיבל ונציה יוצא לדרך בהשתתפות הכוכבים הגדולים בעולם

ג'ורג' קלוני, אנג'לינה ג'ולי, ליידי גאגא ועוד: המהדורה ה-81 של הפסטיבל היוקרתי תכלול את השמות הנוצצים ביותר בהוליווד • סרט הפתיחה: "ביטלג'וס, ביטלג'וס" שמאחד שוב בין טים ברטון למייקל קיטון • בין הסרטים הבולטים בתחרות המרכזית: סרטו הראשון של אלמודובר בשפה האנגלית "The Room Next Door", המותחן "Babygirl" בכיכובה של ניקול קידמן, ו"Queer" בכיכובו של דניאל קרייג

אנג'לינה ג'ולי. צילום: אי.פי

הכוכבים חוזרים לוונציה. אחרי שהמהדורה הקודמת של פסטיבל הקולנוע האיטלקי היוקרתי הושפעה קשות משביתות השחקנים והתסריטאים והתאפיינה במעט מאוד שמות גדולים ונוצצים על השטיח האדום, המהדורה הנוכחית (וה-81 במספר), שתיפתח הערב (רביעי), צפויה להיות גדושה באיי-ליסטרים הכי לוהטים שיש.

החל מבראד פיט, ג'ורג' קלוני ואנג'לינה ג'ולי, המשך בטילדה סווינטון, ג'וליאן מור ודניאל קרייג, וכלה בקייט בלאנשט, ניקול קידמן וליידי גאגא. כולם יבואו להגיד שלום.

גם סרטים גדולים ומדוברים יהיו בוונציה, כמובן. סרט הפתיחה של הפסטיבל, למשל, הוא "ביטלג'וס, ביטלג'וס", סרט ההמשך המצופה ללהיט האייטיז האהוב, ששב ומאחד בין הבמאי טים ברטון לכוכב מייקל קיטון, בתפקיד השד השובב שמופיע בכל פעם ששמו נאמר שלוש פעמים. מוניקה בלוצ'י, צמודתו של ברטון בשנים האחרונות, מופיעה בתפקיד משנה, וגם וינונה ריידר, ג'נה אורטגה ווילם דפו לוקחים חלק בחגיגה.

דניאל קרייג, צילום: GettyImages

מנקודת המבט הישראלית, הפרמיירה המעניינת ביותר בפסטיבל השנה תהיה זו של "על כלבים ואנשים", סרטו החדש של התסריטאי-במאי דני רוזנברג ("מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"), שיהיה הסרט העלילתי הראשון שעוסק באירועי השבעה באוקטובר.

הסרט צולם בחודש נובמבר האחרון בקיבוץ ניר עוז ובאזור קו הגבול, בהשתתפות תושבי המקום, ומתחקה אחר נערה שחוזרת לביתה בקיבוץ כדי לחפש את הכלב שלה שנעלם במהלך השבת השחורה של השבעה באוקטובר. סרטו של רוזנברג מתחרה בפסטיבל במסגרת הצד Orizzonti, המסגרת התחרותית השנייה בחשיבותה בפסטיבל (אחרי התחרות המרכזית).

סרט ישראלי נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "למה מלחמה", של היוצר הוותיק עמוס גיתאי ("כיפור", "קדוש"), שיוקרן מחוץ לתחרות הרשמית.

סרטו של גיתאי יוצא בעקבות חלופת מכתבים בין אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד, שהגדירה את השיח המודרני על אלימות אנושית המונית המתרחשת בשם הדת, הגזע והלאום. צוות השחקנים הבינלאומי כולל את מתייה אמלריק, אירן ז'קוב, יעל אבקסיס וקרן מור.

פדרו אלמודובר, צילום: אי.אף.פי

הבמאי הפלשתיני-ישראלי סכנדר קובטי, שביים את הסרט המועמד לאוסקר "עג'מי", יחד עם ירון שני, יציג גם הוא את סרטו החדש, "Happy Holidays", במסגרת Orizzonti. זוהי קופרודוקציה שהופקה ללא מעורבות ישראלית ובמרכזה סטודנטית מירושלים שחייה הכפולים נחשפים בעקבות תאונה.

הסרטים הבולטים בתחרות המרכזית של הפסטיבל השנה הם "The Room Next Door", סרטו דובר האנגלית הראשון של הגאון הספרדי פדרו אלמודובר, עם טילדה סווינטון וג'וליאן מור בתפקידים הראשיים; הדרמה הביוגרפית "מריה", בבימויו של פבלו לראיין ("ג'קי"), עם אנג'לינה ג'ולי בתור זמרת האופרה האייקונית מריה קאלאס; המותחן האירוטי "Babygirl", של הבמאית ההולנדית הלינה ריין, עם ניקול קידמן בתור מנהלת בכירה שמנהלת רומן עם מתמחה צעיר (האריס דיקינסון, "משולש העצבות"); "Queer", של הבמאי האיטלקי הלוהט לוקה גואדאנינו ("מתחרים", "קרא לי בשמך"), עם דניאל קרייג בתפקיד חושפני ושערורייתי בפוטנציה; ו"ג'וקר: טירוף בשניים", סרט ההמשך ללהיט הקומיקס העצום של הבמאי טוד פיליפס (שקטף את פרס אריה הזהב, כאשר הוקרן בוונציה ב-2019). הפעם אל חואקין פיניקס מצטרפת גם ליידי גאגא, בתור הארלי קווין, צמודתו הפסיכוטית של הג'וקר, ויש דיבור על כך שהסרט יהיה מחזמר.

ניקול קידמן, צילום: רויטרס

סרט נוסף שצפוי למשוך אליו לא מעט תשומת לב הוא המותחן הקומי "Wolfs", בכיכובם של ג'ורג' קלוני ובראד פיט, שיוקרן מחוץ לתחרות.

בגזרה הלא קולנועית, כדאי לשים עין על "Disclaimer" – סדרת הסטרימינג החדשה והמאוד מסקרנת של הבמאי המקסיקני המהולל אלפונסו קוארון ("ואת אמא שלך גם", "כח משיכה"), בכיכובם של קייט בלאנשט וקווין קליין.

פסטיבל הקולנוע של ונציה ייפתח הערב ויימשך עד 7 בספטמבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר