הצחקתם אותנו: על הסרט הזה עבדו במשך יותר מ-15 שנה?

קשה מאוד לקרוא ל"העורב" גרסת 2024 "רימייק", כי מלבד שמו, אין הרבה קשר בינו לבין הסרט מ-1994 • על אף שהוא נמשך פחות משעתיים, הוא מרגיש ארוך יותר ומתבזבז על עלילת המשנה המסורבלת • הוא אולי לא גרוע ומביך לגמרי, אבל הוא לא רחוק משם

קשה לקרוא לו "רימייק". "העורב". צילום: יח"צ

העבודה על הרימייק של "העורב", שיצא לאקרנים בסוף השבוע האחרון, נמשכה למעלה מ-15 שנה. ובכל זאת, צפייה בסרט המוגמר, שאותו ביים רופרט סנדרס הלא מאוד מוכשר ("שלגיה והצייד", רימייק הלייב אקשן של "הרוח במעטפת"), מעניקה את הרושם שמדובר בחלטורה מוחלטת. אז מה הם בעצם עשו שם, במשך כל השנים האלה? לא ברור.

כזכור, הסרט המקורי, שמתחקה אחר כוכב רוק שחוזר מהמתים כדי לנקום בחלאות הרנדומליות שרצחו את אהובתו ואותו, יצא ב-1994 והפך לסרט פולחן בזכות שלושה דברים: מותו הטרגי והמסתורי של כוכב הסרט, ברנדון לי, על סט הצילומים; הפסקול האלטרנטיבי המצוין שלו, שמכר כמה מיליוני עותקים ברחבי העולם; והאווירה הגותית האפקטיבית, שאומצה בידי כמעט כל מתבגר חובב איפור ודכדוך.

הסרט החדש לא צפוי להפוך לסרט פולחן. למעשה, בודדים צפויים לצפות בו (בארצות הברית הוא כבר הספיק להתרסק בקופות). גם קשה לקרוא לו "רימייק", כי מלבד שמו, אין הרבה קשר בינו לבין הסרט מ-1994. למרות שגם הוא מבוסס על הקומיקס המקורי של ג'יימס או'באר.

במרכז העלילה אנו מוצאים את אריק (ביל סקארסגארד), בחור גבוה ומאוד מקועקע שמתמודד עם בעיות סמים ועם טראומה לא לגמרי ברורה שאיכשהו קשורה לסוס שהסתבך בגדר תיל. במתקן הגמילה המאובטח שבו הוא שוהה, אריק פוגש את שלי (המוזיקאית FKA Twigs), בחורה מקועקעת גם היא, שנמלטת מפני חבורה של אנשים מאוד-מאוד רעים שמבקשים להרוג אותה.

הספיק להתרסק בקופות. "העורב", צילום: יח"צ

כצפוי, אריק ושלי מתאהבים באופן מיידי ומוחלט (ככל הנראה בגלל שלשניהם יש כתובות קעקע), והם נמלטים יחד ממתקן הגמילה. אך לרוע המזל, האנשים המאוד-מאוד רעים מאתרים אותם ורוצחים אותם באכזריות רבה.

עם זאת, בעוד שלי אכן מתה, אריק קם לתחייה בתור סופר-גיבור קטלני ועצובי שכל תכליתו היא עשיית צדק. אתם יכולים לנחש את ההמשך.

על אף שהסרט נמשך פחות משעתיים, הוא מרגיש ארוך יותר, ובניגוד לסרט מ-1994, זמן רב מתבזבז על עלילת המשנה המסורבלת, שעוסקת ב"רעים" ובמנהיג המרושע והמקולל שלהם, שמגולם בידי דני יוסטון (במצב טיסה).

ביל סקארסגארד ב"העורב", צילום: יח"צ

למעשה, כמעט שעה חולפת עד שאריק סוף סוף הופך לעורב באופן רשמי, וגם כשזה סוף סוף קורה, האקשן פחות או יותר מסתכם בסצינה לא רעה (ומאוד-מאוד אלימה) שמתרחשת על המדרגות של בית האופרה.

סקארסגארד, מצידו, מגיש הופעה אנמית ואדישה בקטע משונה – במיוחד כאשר משווים אותה להופעות המשנה המטרידות והמוצלחות שלו בסרטים כמו "זה" ו"ג'ון וויק 4". סיפור האהבה הגדול מהחיים בינו לבין שלי מסתכם בכמה מונטאז'ים מעפנים (שבו שניהם עושים סמים, טובלים יחד באמבטיה וצוחקים). וכאמור, גם "מסע הנקמה" שלו לא מספק יותר מדי עניין (או תמורה למחיר הכרטיס).

הופעה אנמית ואדישה. ביל סקארסגארד ב"העורב", צילום: יח"צ

"העורב" אולי אינו גרוע או מביך מספיק כדי לגרד את תחתית החבית של סרטי גיבורי העל. אבל הוא ממש לא רחוק משם.

"העורב", ארה"ב 2024

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר