מביך: הטריילר לסרט החדש והמדובר הוסר מהרשת - וזו הסיבה

הקדימון לסרט "מגלופוליס" של פרנסיס פורד קופולה הוסר מהרשת בבושת פנים לאחר פחות מ-12 שעות בלבד • זאת בעקבות תוכן שקרי שהופץ בו

"מגלופוליס". צילום: יח"צ

טריילר חדש לסרט החדש והמסקרן "מגלופוליס" של הבמאי פרנסיס פורד קופולה הועלה אתמול (רביעי) לרשת, אך הוסר ממנו בבושת פנים לאחר פחות מ-12 שעות בלבד. הסיבה הבלתי שגרתית והמקוממת למהלך: ציטוטים שנלקחו לכאורה מפיהם של כמה מבקרי קולנוע אמריקנים ידועים, חלקם מנוחים כמו רוג'ר איברט ופאולין קאל, והתגלו כשקריים לגמרי.

"מגלופוליס", צילום: יח"צ

בציטוטים המזוייפים כתבו המבקרים, לכאורה לפני עשרות שנים, דברים שליליים על סרטים קלאסיים כמו "הסנדק" ו"אפוקליפסה עכשיו", שלימים יהפכו לנכסי צאן ברזל הוליוודיים. מטרת יוצרי הטריילר היתה בעצם להשוות את "מגלופוליס", שצובר עד כה ביקורות פושרות למדי, לאותן יצירות מופת, ולרמוז שאין למבקרים מושג על מה הם מדברים. משהו בסגנון של "תראו, המבקרים המכובדים קטלו את הסרטים האלה בגלל שהם פשוט לא הבינו אותם כשיצאו, ותראו איפה הסרטים האלה עכשיו. תהיו בטוחים שזה יקרה גם עם יצירת המופת 'מגלופוליס'".

"מגלופוליס", צילום: יח"צ

הבעיה, כאמור, היא שאיברט ושות' מעולם לא כתבו את הציטוטים הללו, שכן הם לא אותרו באף אחת מהביקורות שלהם. למרות שניתן להגדיר את המהלך של יוצרי הטריילר כיצירתי למדי, לרוע המזל הוא גם מטעה ושיקרי. לאור המחדל פרסמו אולפני ליונסגייט, מפיצי הסרט, הודעת התנצלות נואשת למדי, והם אף פועלים להסיר את הטריילר מהרשת בשעות אלה ממש (נכון לכתיבת שורות אלה הוא עדיין זמין לצפייה בחשבונות יוטיוב מסוימים).

"ליונסגייט מאחזרת באופן מיידי את הטריילר של 'מגלופוליס'. אנו מתנצלים בכנות בפני המבקרים המעורבים, ובפני פרנסיס פורד קופולה ואמריקן זוארופ (חברת הפקה שנמצאת בבעלותו של הבמאי) על הטעות הבלתי נסלחת בתהליך הבדיקה שלנו. פישלנו. אנחנו מתנצלים".

במקביל, אואן גלייברמן, אחד המבקרים הוותיקים שצוטט באופן שקרי בטריילר וכותב כיום עבור מגזין הבידור האמריקני "וראייטי", התייחס למקרה וכתב לאתר המגזין שלו: "גם אם אתם מהאנשים שלא מחבבים מבקרי קולנוע, לא מגיע לנו שישימו מילים בפה שלנו. מצד שני, הסקנדל הטריוויאלי של הסיפור הזה הוא שהטריילר כולו מבוסס על נרטיב שגוי", כך לפי גלייברמן, שבמקרה שלו נטען כי כינה את הסרט "דרקולה" (1992, גם הוא של קופולה), "בלאגן יפהפה" (Beautiful mess). "הלוואי והייתי כותב זאת. בכל הקשור לסרט הזה, היום זה נשמע כמחמאה", הבהיר המבקר בנימה משועשעת.

"מגלופוליס", צילום: יח"צ

"מגלופוליס" הוא דרמה מדע בדיונית עתירת תקציב שמתרחשת בעיר "רומא החדשה" (גרסה דמיונית של ניו יורק), שנחרבת באסון. סזאר (אדם דרייבר), ארכיטקט אידאליסט בעל יכולת לשלוט בזמן, שואף לבנות את העיר מחדש כאוטופיה ברת-קיימא, אולם ראש העיר המושחת שלה (ג'אנקרלו אספוזיטו) מתנגד למהלך. כמו כן, בתו של ראש העיר, ג'וליה (נטלי עמנואל), היא מושא אהבתו של האריכטקט, מה שכמובן לא בא בטוב לאף אחד מהצדדים. עוד מככבים: אוברי פלאזה, שיה לאבוף, ג'ון ווייט, לורנס פישברן ודסטין הופמן. הסרט עתיד לעלות לאקרנים, גם בישראל, במהלך החודש הבא.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר