לאחר שנדחה בעקבות המלחמה: האירוע שכל חובבי הסרטים חייבים להיות בו סוף סוף מתקיים

פסטיבל סאונדטראק מבית סינמטק תל אביב מגיע לאחר שנדחה בעקבות הלחימה • האירוע, שמתמקד בקשר בין קולנוע למוזיקה, יאגד סרטים ואירועים רבים, בהם הקרנות בכורה, מפגשים עם יוצרי קולנוע ומוזיקאים, פאנלים, הרצאות, מופעים, הקרנות חצות, וגם תוכנית לילדים

אולם הסינמטק. צילום: משה שי

אם אתם אוהבים קולנוע ומוזיקה, פסטיבל סאונדטראק מבית סינמטק תל אביב הוא הפסטיבל בשבילכם. האירוע, שנדחה מנובמבר 2023 בעקבות המלחמה, יעסוק בקשר בין הקולנוע למוזיקה, ויתקיים בין התאריכים 21-17 בספטמבר בסינמטק תל אביב בניהולם האמנותי של דנה קסלר וישיב כהן.

בסרטים שיוצגו בפסטיבל המוזיקה היא לפעמים הסיפור עצמו, ולפעמים הדרך בה הוא מסופר. היא משתייכת למגוון ז'אנרים שונים, בהם ג'אז, פולק, רוק אלטרנטיבי, מוזיקה מזרחית, רוק ישראלי, מוזיקה קובנית, מוזיקה הודית קלאסית, רגאיי ועוד. האירוע יאגד למעלה מ-50 סרטים ואירועים, בהם הקרנות בכורה, מפגשים עם יוצרי קולנוע ומוזיקאים, פאנלים, הרצאות, מופעים, הקרנות חצות, וגם תוכנית לילדים.

להקת טיפקס, צילום: שי פרנקו

בין האירועים המסקרנים: סרט הדוקו החדש "היה היה: מישל לגראן" (צרפת 2024); פרס מפעל חיים יוענק למלחין נפתלי אלטר, מעמודי התווך של המוזיקה והקולנוע הישראליים, שהלחין את הפסקולים לסרטים מיתולוגיים כמו "גבעת חלפון אינה עונה", "החיים על פי אגפא", "בחינת בגרות", ושירים אלמותיים כמו "עוד חוזר הניגון", "יונתן סע הביתה" ועוד; חגיגת יובל להיפ הופ עם פרויקט ייחודי בשם "שלאגרים" שמחבר בין היפ הופ לקולנוע, ובין היפ הופ מקומי להיסטוריה של הקולנוע הישראלי; השקת האלבום החדש והסרט החדש של להקת טיפקס: "שווארמה ביץ'", סרט הקומיקס המוזיקלי של הלהקה ואורי פינק ("זבנג!") עם תריסר שירים חדשים הנותנים מבט סרקסטי על ישראל שלפני ה-7 באוקטובר.

בנוסף: הקרנת הסדרה "אינדי סיטי" שמלווה את סצנת האינדי הישראלית ומוקדשת למקומות ולפנים של אירועי 7 באוקטובר, עם שמונה קליפים בהשתתפות חוה אלברשטיין, לולה מארש, החצר האחורית, טיפקס, ג'ימבו ג'יי, דניאל וייס, אמני העוטף בשיתוף משפחות החטופים וסער ליבן ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר